دکتر علی خاکی صدیق گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از امروز حضور دانشجویان در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مجاز اعلام شده است البته دانشجویان دوره دکتری پیش از این نیز اجازه حضور در مراکز آموزشی را داشتند.

وی در ادامه تصریح کرد: مجاز شدن حضور دانشجویان در دانشگاه ها به معنای برگزاری کلاس های حضوری نیست چرا که این کلاس ها در صورتی برگزار می شوند که دانشگاه ها بتوانند به طور کامل پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: در حال حاضر کلاس های آموزشی بسیاری از دانشگاه ها به اتمام رسیده است بنابراین آموزش حضوری در این مرحله چندان موضوعیتی ندارد.

دکتر خاکی صدیق در خصوص نحوه امتحانات پایان ترم دانشجویان نیز گفت: دانشگاه ها بر اساس بخشنامه ای که اعلام کردیم می توانند امتحانات دانشجویان را به شیوه حضوری یا غیرحضوری برگزار کنند.

وی تاکید کرد: البته اولویت در برگزاری امتحانات باید حفظ سلامتی دانشجویان، اساتید و کارکنان باشد و اگر دانشگاهی بتواند تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کند اولویت با آزمون حضوری خواهد بود اما اگر نتوانند بخشی از این پروتکل ها را رعایت کنند اولویت برگزاری غیرحضوری این آزمون ها است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.