مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در خصوص اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی در خصوص ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی روز پنج‌شنبه به رسانه‌ها گفت: ثبت‌نام اولیه طرح اقدام ملی مسکن ارزش معاملاتی ندارد.

 آرش رضایی اظهارداشت: خرید و فروش آن غیرقانونی است و ثبت نام در سامانه به معنای عضویت یا تخصیص واحد نیست.

وی ادامه داد: چه بسا پس از بررسی شرایط قانونی فرد ثبت‌نام کننده غیرواجد شرایط تشخیص داده شود و به این ترتیب مدارک آن از جمله کد رهگیری فاقد هرگونه ارزش است، لذا خرید و فروش آن فقط باعث از بین رفتن سرمایه خریدار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان هم‌چنین واگذاری امتیاز واحدهای طرح ملی مسکن را ممنوع دانست و افزود: ‌امتیاز این قبیل افراد باطل می‌شود.

به گفته رضایی، در صورت مبادرت به واگذاری امتیاز به غیر، علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف، امتیاز آن‌ها باطل و افراد خریدار نیز از هیچ حقوقی بهره‌مند نخواهند شد.

وی ابرازداشت: برگه پرینت ثبت‌نام اولیه طرح اقدام ملی مسکن ارزش معاملاتی ندارد و خرید و فروش آن غیرقانونی است.

با آغاز رونمایی از طرح اقدام ملی مسکن از ۱۸ آبان در ۱۰ استان کشور این طرح وارد فرایند ثبت نام از متقاضیان شده است.  

متقاضایان خرید خانه در این طرح می‌توانند با مراجعه به سایت www.tem.mrud.ir مدارک خود را بارگذاری کرده و از شروط مندرج در این طرح با خبر شوند. 

متقاضیان با ادغام دو طرح صندوق پس‌انداز مسکن یکم و اقدام ملی مسکن، متقاضیان خرید خانه می‌توانند در طرح ساخت ۴۰۰ هزار واحدی خانه (طرح اقدام ملی) صاحبخانه شوند.

استاندارهرمزگان چهارشنبه‌شب در نشست شورای مسکن این استان اعلام کرد: برای ساخت سه هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی ساخت مسکن، زمین در اختیار بنیاد مسکن استان قرار گرفته است.

به گفته فریدون همتی، در راستای کمک به تسریع در اجرای این طرح، ۵۰ درصد از هزینه صدور پروانه ساخت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن از سوی شهرداری ها تخفیف داده می شود.

وی ادامه داد: پنجاه درصد مابقی نیز درحال حاضر گرفته نمی‌شود تا بنیاد مسکن بتواند به سرعت این واحدها را بسازد و آماده بهره‌برداری کند.

استاندارهرمزگان اضافه کرد: همچنین طبق تصمیم های اتخاذ شده هزینه‌ای از سوی نظام مهندسی نیز برای برای ساخت واحدهای مسکونی در قالب این طرح، فعلا دریافت نمی‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.