نیروی دریایی آمریکا بامداد امروز پنجشنبه مدعی شد که شناورهای متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، دست به حرکات ناامن کننده در نزدیکی کشتی‌ها جنگی آمریکا زده‌اند.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که ۱۱ شناور وابسته به سپاه، برای شش کشتی جنگی آمریکا مزاحمت ایجاد کردند.

تصویر منتشر شده از شناورهای سپاه

این اظهارات، واکنش «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن را به همراه داشت که ادعاهای آمریکایی‌ها را به سخره گرفت.

الحوثی با انتشار توئیتی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: «باید قایق‌های ایرانی از کشتیهای گارد ساحلی آمریکا دور شوند».

توئیت الحوثی

وی در ادامه این توئیت تأکید کرد که قایقهای ایرانی همچنین باید اقدامات پیشگیرانه برای مبارزه با ویروس کرونا را (در برابر کشتیهای آمریکایی) انجام دهد [و فاصله اجتماعی را رعایت کنند] هههه.

منظور الحوثی، گستاخی آمریکاییهاست که حضور قانونی قایقهای متعلق به جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس را ایجاد مزاحمت می‌دانند.

تصویر منتشر شده از شناورهای سپاه

آمریکایی‌ها همچنین ادعا کردند که کشتی‌هایشان در حال عملیات مشترک با بالگردهای آپاچی آمریکایی در آب‌های بین‌المللی خلیج فارس بوده‌ است و شناورهای ایرانی از نزدیکی دماغه و انتهای کشتی‌های آمریکایی عبور کرده‌اند.

نظامیان تروریست آمریکایی درحالی شناورهای ایرانی را به تحرکات خطرناک متهم می‌کنند که بارها در ماه‌های گذشته دست به اقداماتی زده‌اند که در تعارض با قوانین بین‌المللی بوده است. روز پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸، یک فروند پهپاد جاسوسی متعلق به تروریست‌های نیروی دریایی منطقه سنتکام ارتش آمریکا در پی تجاوز به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران در مقابل کوه‌مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه قرار گرفت و سرنگون شد.

چندی قبل نیز یک فروند جنگنده اف - 18 نیروی دریایی تروریستی آمریکا در حال نزدیک شدن به حریم هوایی ایران بود که با اخطار پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مجبور به تغییر مسیر شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.