«ند لامونت» فرماندار ایالت کانکتیکت روز سه‌شنبه گفت که تامین تجهیزات پزشکی از انبار ملی راهبری آمریکا به پایان رسیده و هم اکنون این ایالت باید برای تامین تجهیزات کلیدی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا به خود متکی باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: «این آشفته کننده بود که بفهمیم انبار استراتژیک ملی خالی شده است. ما تنها ۵۰ دستگاه اکسیژن دریافت کردیم که برای این خیلی متشکر هستم.»

وی در ادامه افزود: «در حال حاضر،‌ ما خودمان هستیم. هم اکنون ما در حال انجام تلاش خود برای یافتن تجهیزات محافظت شخصی هستیم.»

انیار ملی استراتژیک، یک انبار فدرال بوده که به تامین تجهیزات پزشکی برای کمک به ایالت‌هایی است که درگیر بحران هستند.

طی روزهای اخیر فرمانداران ایالت‌های متعددی در آمریکا گفته‌اند که آنها تقریبا تجهیزات کافی مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا را دریافت نکرده‌اند.

لامونت در ادامه سخنانش گفت که مقامات این ایالت در حال حاضر به دنبال تجهیزات پزشکی از هر کشوی که بازارهایش باز است،‌ می‌باشند.

وی گفت: «این قلب من را می‌شکند. احساس می‌کنم که شبیه ژنرالی هستم که نیروهایش را بدون تجهیزات حفاظتی که سزاوارشان است به میدان نبرد می‌فرستد.»

وی هشدار داد که با توجه به اینکه تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا به سرعت در حال افزایش است، ماه جاری میلادی (آوریل) ماه وحشتناکی برای این ایالات خواهد بود.

ایالت کانکتیکت تا کنون از ابتلای دست کم ۳ هزار و ۱۰۰ نفر در این ایالت به ویروس کرونا خبر داده که از این تعداد ۶۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

این ایالت روز سه‌شنبه اعلام کرد که ۶۰۸ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در بیمارستان‌های این ایالت بستری شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.