«آندریو کوومو» فرماندار ایالت نیویورک هشدار داد که هنوز نبرد اصلی با ویروس کرونا در آمریکا فرا نرسیده و اوج شیوع این ویروس طی ۱۴ تا ۳۰ روز آینده روی خواهد داد.

وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود: واشنگتن می‌دانست که ویروس کرونا سرانجام به این کشور نیز خواهد رسید اما واکنش به آن دیر هنگام بوده که باعث بروز فاجعه کنونی شد.

فرماندار ایالت نیویورک همچنین از مثبت شدن تست کرونای برادرش «کریس کوومو» که یکی از مجریان معروف شبکه خبری سی‌ان‌ان است خبر داد و گفت که وی در منزل خود در قرنطینه به سر می‌برد.

کوومو افزودکه  تا کنون تست ابتلا به کرونای ۷۵ هزار و ۷۹۵ نفر در این ایالت مثبت بوده و ۱۰ هزار و ۹۲۹ نفر در بیمارستان‌های ایالت نیویورک بستری شده‌اند که حال ۲ هزار و ۷۱۰ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

تا کنون ۱۵۵۰ نفر در ایالت نیویورک به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند و با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهر نیویورک، مقامات این شهر از آغاز فعالیت بیمارستان صحرایی که در پارک مرکزی این شهر دایر شده خبر دادند.

بر اساس گزارش‌ها، آمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا که طی روز، چند بار به روز رسانی می‌شود،‌ بر اساس آخرین آمار به ۳ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است.

همچنین مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به سرعت در حال افزایش بوده و بر اساس آخرین آمار دست کم ۱۷۴ هزار و ۶۸۴ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.