پمپئو در این توییت نوشت: در مورد حملات مرگبار به پایگاه نظامی التاجی در عراق با عادل عبدالمهدی نخست وزیر این کشور گفت و گو کردم.

وی افزود: این اقدامات قابل تحمل نخواهد بود و دولت عراق باید از گروه های مسئول (انجام این حملات) توضیح بخواهد.

پایگاه نظامی التاجی در نزدیکی بغداد روز چهارشنبه گذشته هدف حمله موشکی قرار گرفت و در این حمله یک سرباز، یک پیمانکار آمریکایی و یک سرباز بریتانیایی کشته و ۱۲ نفر دیگر مجروح شدند.

سایت رسمی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای در خصوص این تماس تلفنی نوشت: پمپئو روز گذشته با نخست وزیر عراق درباره حملات اخیر به پایگاه نظامی التاجی تماس گرفته است. او در این تماس تاکید کرده است که دولت عراق باید از نیروهای ائتلاف که از تلاش های عراق برای شکست داعش حمایت می کنند، دفاع کند.

در این بیانیه آمده است: پمپئو تاکید کرد که باید با گروه های مسئول انجام حمله به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق برخورد شود. آمریکا حمله و تهدید علیه اتباع خود را تحمل نخواهد کرد و اگر لازم باشد، در دفاع از خود اقدام های بیشتری انجام خواهد داد.

 ساعاتی پس از این حمله، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا گفت: همه گزینه‌ها برای پاسخ به این حمله روی میز است. 

مارک اسپر در توجیه ناکامی‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه گفت: ایالات متحده این هفته طیف وسیعی از واکنش‌های احتمالی راجع به حمله موشکی به یک پایگاه در عراق که موجب کشته شدن تعدادی از نیروهای ائتلاف شد را در نظر خواهد گرفت. 

 وزارت خارجه عراق روز شنبه جاری سفیر آمریکا در بغداد را در اعتراض به حمله هوایی نیروهای آمریکایی به مواضع نیروهای عراقی و نقض حاکمیت این کشور فراخواند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.