به گزارش بورس اوراق بهادار، طی ۲۰ روز کاری بهمن ماه ۹۸، ارزش معاملات در مقایسه با پایان دی ۹۸، معادل ۲۸ درصد افزایش یافت و از ۶۴۳.۵۸۱ میلیارد ریال به ۸۲۶.۶۹۱ میلیارد ریال رسید. همچنین حجم سهام معامله شده از ۱۲۰.۵۲۲ میلیون سهم به ۱۴۲.۳۱۷ میلیون سهم معادل ۱۸ درصد افزایش یافت.

حجم و ارزش معاملات

براساس این گزارش، از ابتدای سال ۹۸ تاکنون، متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازارسهام (اول و دوم) به ترتیب برابر با ۹۶۵۹۷۴ میلیون سهم و ۳.۷۹۴.۸۸۳ میلیارد ریال بوده است. همچنین در بهمن ماه ۹۸، دفعات معاملات سهام برابر با ۴۸ درصد در مقایسه با دی ۹۸ افزایش یافت و از ۱۱.۳۶۷.۲۵۲ هزار دفعه به ۱۶.۸۰۲.۷۸۴ هزار دفعه بالغ شد.

عملکرد شاخص

از سویی دیگر، شاخص بورس در پایان بهمن ماه ۹۸ در مقایسه با دی ۹۸، به میزان ۶۸.۹۴۸ واحد برابر با ۱۷ درصد افزایش یافت و از ۴۰۹.۸۰۸ واحد به ۴۷۸.۷۵۶ واحد رسید. در همین حال ارزش بازار در پایان بهمن ماه ۹۸ در مقایسه با ماه مشابه سال قبل به میزان ۱۱.۴۰۴.۶۹۴ میلیارد ریال برابر با ۱۹۰ درصد افزایش یافت و از ۶.۰۱۵.۳۰۱ میلیارد ریال به ۱.۷۴۱۹.۹۹۵ میلیارد ریال رسید.

گردش معاملات

درصد گردش معاملات از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه ۹۸، به رقم ۳۱ رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، ۲۴ درصد افزایش داشته است. میزان سود نقدی تقسیم شده بین سهامداران در بهمن ماه ۹۸ به رقم ۶۳۹.۷۸۹ میلیارد ریال رسید. میزان بازده کل بورس از ابتدای سال تا کنون ۱۵۸ درصد بوده و نسبت قیمت به درآمد ۱۲ ماه گذشته، به رقم ۹.۶ رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.