حزب مؤتلفه اسلامی در بیانیه‌ای با اعلام اینکه انتخابات مجلس یازدهم سرنوشت ساز است از تلاش جریان ارزش‌گرا برای رسیدن به یک لیست تقدیر کرد. 

متن بیانیه حزب مؤتلفه به شرح زیر است:

انتخابات مجلس یازدهم مانند همه انتخابات های گذشته و بیش از آنها سرنوشت ساز است. کوشش فراوانی شد که یک فهرست برای جریان ارزش‌گرایی پدید آید، همه این زحمات را ارج می‌نهیم و از آنها که برای وحدت و همگرایی همت گماشتند تقدیر و تشکر داریم.

حزب مؤتلفه اسلامی با فهرست ائتلاف همراه است ضمن آنکه به همه نامزدهای ارزش‌گرا احترام دارد و در سراسر کشور با همراهی با ارزش‌گرایان و همکاری با نیروهای ائتلافی فهرست نامزدهای مورد تأیید حزب مؤتلفه اسلامی را در ۳۱ استان منتشر کرده است

حزب مؤتلفه اسلامی همپای ملت بزرگ ایران در سراسر کشور با لبیک به رهنمودهای ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای در دوم اسفند به‌پای صندوق‌های رای می‌آید و به تکلیف دینی و وظیفه شرعی و ملی و انقلابی خود عمل می‌کند.

ملت ما تجربه تلخ رای دادن به اصلاح طلبان را در دولت فعلی و در مجلس دهم به‌خوبی درک کرده  و اکنون اگر بخواهد ایرانی شاد و مقتدر و مرفه و عدالت محور داشته باشد باید به افراد با ایمان، شجاع، کارآمد، وظیفه شناس، پر انگیزه و وفادار به اسلام و انقلاب رای دهد.

 جامعه روحانیت از لیست واحد اصولگرایان حمایت می کند

همچنین حجت الاسلام و المسلیمن مصباحی مقدم، عضو جامعه روحانیت مبارز، درباره فضای نشاط انتخاباتی، گفت: فضای تبلیغات برای انتخابات مجلس تغییر کرده است. در دوره های گذشته نامزدها برای معرفی خود به مردم از روش نصب پوستر و بنر استفاده می کردند اما این دوره فعالیت تبلیغاتی نامزدها بیشتر در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی متمرکز است.

بنابر گزارش نامه نیوز، وی ادامه داد: البته مردم به خاطر لیست‌های متعدد کمی دچار حیرت و سرگردانی شده اند و حق هم دارند؛ معتقدم نباید چنین اتفاقی می‌افتاد. در عین حال نباید نگران بود چراکه تعدد لیست‌ها امکان انتخاب نامزدها را برای مردم بهتر فراهم می‌کند.

وی همچنین درباره حمایت جامعه روحانیت از لیست خاصی در جریان اصولگرا، تصریح کرد: پیش از این اعلام کرده بودیم اگر اصولگرایان به لیست واحد برسند، از آن لیست حمایت می شود اما اگر اصولگرایان به لیست واحدی نرسند حمایتی انجام نمی گیرد. جامعه روحانیت روز یکشنبه ۲۷ بهمن تشکیل جلسه داد؛ جمع بندی آن بود که بیانیه ای با موضوع دعوت و تشویق مردم برای حضور در پای صندوق های رأی داده شود تا خود مردم براساس شناخت‌شان از نامزدها، انتخاب کنند.

 

عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سوالی مبنی بر آن که آیا امکان دارد همانند دور گذشته تمامی نمایندگان تهران در مرحله نخست رأی بیاورند؛ بیان کرد: به نظرم من ۳ تا ۵ نفر امکان دارد در دور اول از تهران راهی مجلس شوند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر آن که رقابت اصلی بین کدام لیست خواهد بود، گفت: لیست های سیاسی دو جریان با هم رقابت خواهند کرد اما لیست های کارشناسی مثل «اقتصاد و معیشت» هم مورد استقبال ویژه مردم قرار می گیرند. این لیست ها نوعا رسیدگی به مسائل حوزه های مختلف را از دید کارشناسی هدف پیگیری در مجلس قرار داده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.