صبح امروز یک خبرگزاری به نقل از خبرنگارش از توافق جبهه پایداری و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای ارائه یک لیست واحد خبر داد و افزود که جزئیات این توافق صبح امروز سه شنبه اعلام می‌شود.

حالا مهدی چمران می‌گوید: در حال حاضر اطلاعات جدیدی در دست نیست؛ نه بنده و نه شخص دیگری اطلاعات تازه‌ای ندارد.

غلامحسین رضوانی، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری نیز دراین‌باره می‌گوید: تاکنون خبر رسمی دراین‌باره منتشرنشده و من هم چیزی در این زمینه نشنیدم.

رضا روستا آزاد، عضو هیئت انتخاب لیست شورای ائتلاف ضمن تأیید خبر جلسه مشترک میان اعضای شورای ائتلاف و اعضای جبهه پایداری از جزئیات آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. در تماس با محسن پیرهادی، سخنگوی شورای ائتلاف هم فرد پاسخگو اعلام کرد وی در جلسه‌ای در همین خصوص است، اما درباره ارائه لیست واحد اطلاعاتی در اختیار ما قرار نداد.  

چندی قبل، چهره‌های اصولگرا از تشکیل «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» به‌عنوان سازوکاری برای معرفی نامزدها در انتخابات مجلس یازدهم خبر دادند. حتی گفته شد حدود ۹۰ نفر از محمدباقر قالیباف تا چهره‌های جبهه پایداری‌ها و نیروهای نزدیک به محمود احمدی‌نژاد برای قرار گرفتن در لیست ائتلافی آنها اعلام آمادگی کرده‌اند؛ اما دیری نگذشت که با اعلام لیست پایداری‌ها رشته وحدت اصولگرایان پاره شد. البته پایداری‌ها شرط همکاری با شورای ائتلاف را حضور نیروهای خود در لیست قرار داده بودند تا در صورت عدم تحقق آن از ائتلاف خارج شوند.

در همین راستا غلامعلی حدادعادل، رئیس شورای ائتلاف خطاب به مرتضی آقاتهرانی، سرلیست پایداری در لیست مستقلشان نوشت: «شورا حتی تصویب کرد که بعضی افراد مناسب مجلس را که احتمالاً نام آنها در لیست پایداری نیز خواهد آمد با رأی شورای ائتلاف در لیست خود بگنجاند.

امید است با این توضیح، بر مردم شریف تهران معلوم شده باشد که قبول پیشنهاد جبهه پایداری نه‌تنها به حصول وحدت نمی‌انجامید بلکه خود عامل تفرقه و از بین رفتن شورای ائتلاف می‌بود، زیرا اختیار تعیین ۲۴ نفر از ۳۰ نفر تنها به یک حزب واگذار می‌شد.» هرچند آقاتهرانی اظهارات حدادعادل را بی‌پاسخ نگذاشت.

بااین‌حال، طی هفته گذشته و با به کار افتادن روزشمار انتخابات مجلس یازدهم فعالان این جریان برای وحدت از بزرگان طلب ورود و پادرمیانی کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.