اکسپرس گزارش داد، هواپیمای مافوق صوت (X-۵۹ QueSST) دارای انفجار صوتی کمتر از صدای بسته شدن درب یک خودرو در روی زمین است که قرار است در اواخر سال ۲۰۲۰ توسط شرکت لاکهید مارتین ساخته شود.  

سخنگوی شرکت لاکهید مارتین در این باره گفت: روند ساخت و تولید این هواپیمای مافوق صوت به سرعت در حال انجام است.  

وی افزود: بر اساس مدل‌ها و شبیه سازی‌هایی که اجرا کرده‌ایم، به محض رسیدن به سرعت مافوق صوت به آن صوت انفجار بسیار پایین دست پیدا خواهیم کرد.  

وی در ادامه افزود: پروازهای آزمایشی این غول هواپیمایی مافوق صوت در سال ۲۰۲۱ انجام می‌شود.  

نیروی هوایی آمریکا با بیان اینکه این هواپیما توان جابه جا کردن مسافر را نیز دارد، افزود: این هواپیما می‌تواند در سه ساعت و ۴۵ دقیقه از نیویورک به لندن سفر کند.  

مرکز بین‌المللی مطالعات استراتژیک در گزارش سالیانه خود تاکید کرده، هزینه‌های نظامی جهانی در سال ۲۰۱۹ میلادی با چهار درصد افزایش، بزرگترین رشد ثبت شده در یک دهه گذشته بوده، ضمن آنکه که روند رقابت بین قدرت‌های بزرگ نیز شتاب گرفته است.  

«جان شیپمن» مدیر این مرکز مطالعاتی هنگام ارائه گزارش در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان گفت، این هزینه‌ها با خروج اقتصادها از بحران مالی (در سال ۲۰۰۸) و آگاهی بیشتر از تهدیدها افزایش یافته است.  

مرکز بین‌المللی مطالعات استراتژیک مدعی شده،  «سلاح‌های جدیدی که چین و روسیه در حال تولید و توسعه آن‌ هستند - موشک‌های مافوق صوت و زیردریایی‌های بدون سرنشین - که از آن‌ها به عنوان «غیرقابل نفوذ» یاد می‌شود، به گسترش مسابقه تسلیحاتی دامن‌زده است. » 

در گزارش این مرکز اعلام شده که «در این شرایط، دو بودجه بزرگ نظامی در جهان روند رشد خود را ادامه دادند به گونه‌ای که بودجه نظامی آمریکا در سال ۲۰۱۹ به ۶۵۸ میلیارد دلار و چین ۱۸۱ میلیارد دلار رسید. بودجه نظامی دو کشور نسبت به سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۶. ۶ درصد افزایش یافته است.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.