هادی هاشم‌زاده فرهنگ، با بیان این‌که البته فازهای ۶، ۷ ، ۸ و ۴ را از برنامه تعمیراتی خارج کردیم و در حین انجام کار سایر پالایشگاه‌ها، تعمیرات این فازها انجام شد که با احتساب آن ۳۸ روز، برنامه تعمیرات به طول انجامید که باز از برنامه پیش هستیم، اظهار کرد: تسلط بر تعمیرات پالایشگاه‌های قدیمی  علت جلو بودن برنامه است چراکه در مقایسه با سال ۹۲ برای پنج پالایشگاه ۱۸ روز توقف کامل را داشتیم در حالی که در سال جاری برای ۸ پالایشگاه، ۱.۱۴ روز توقف کامل داشتیم.

وی تاکید کرد: برای کلیه تعمیرات اساسی مجتمع برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی صورت گرفته است، به طوری که می‌دانیم، چه میزان بودجه، نیروی انسانی و زمان برای انجام یک پروژه تعمیرات اساسی مورد نیاز است که همه این فاکتورها، شاخصی تحت عنوان شاخص کار انجام شده است و برای مقایسه تعمیرات اساسی در سال جاری با سال های گذشته استفاده می شود.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی، با اعلام اینکه امسال برای تعمیرات اساسی، برنامه منسجم و سنگینی را پیاده سازی کردیم، گفت: این برنامه ریزی، فرصت تولید بیشتر برای این مجتمع را فراهم کرد.

وی با مقایسه واحد کار انجام شده در هر روز کار تعمیرات اساسی در سال جاری با سال های گذشته خاطر کرد: مثلا در فاز یک، روند ما رسیدن به شاخص۰.۵۱ است این یعنی تقریبا سه برابر نسبت به دو سال گذشته، بهتر از زمان استفاده شده و کار بیشتری انجام داده اند. در مجموع ما وقتی با واحد انجام کار، کمیت کار را می سنجیم، روند، روند بهبودی است.

فرهنگ با بیان اینکه این روند برای فازهای ۵ و ۲،۳،۴ نیز بوده است، گفت: برای فازهای ۶ ،۷ و ۸ توقف برای تعمیرات اساسی نداشته ایم.

این مقام مسئول تصریح کرد: در پالایشگاه هفتم که جزو پالایشگاه‌های جدید التحویل نیز است، سال گذشته چالش جدی برای تعمیرات اساسی داشتیم، اما امسال روند بهبود را شاهد هستیم. در پالایشگاه هشتم و نهم نیز به همین سیاق، امسال روند بهبود را شاهد هستیم.

وی با اشاره به پالایشگاه دهم گفت: در بین پالایشگاه‌های جدید، پالایشگاه دهم روند خوبی را طی کرد و نه تنها از زمان بهینه استفاده شد، بلکه شاهد نتایج خوبی در پالایشگاه هستیم.

 فرهنگ با بیان اینکه در سال ۹۷ روزهای توقف کمتری نسبت به سال های گذشته داشته ایم، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم به تدریج روند بهبود را در پالایشگاه های جدید شاهد باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.