ظریف در توئیترش نوشت:

" دونالد ترامپ همچنان آرزوی یک دیدار دوجانبه را در سر دارد تا هوسش برای یک «توافق ترامپ» ارضا شود. این خیالی باطل است. تنها چارچوب ممکن برای گفتگو، میز مذاکره ۱+۵ که خودش آن را ترک کرده، بازگشت به دوره قبل از سال ۲۰۱۷ و جبران خسارت ایران است."

پیام ظریف پس از آن منتشر می‌شود که ترامپ در توییتی مدعی شد که ایران برای گفت‌وگو با آمریکا آماده است، مشروط بر اینکه واشنگتن تحریم‌ها را رفع کند. رئیس‌جمهور آمریکا سپس نوشته است که واشنگتن حاضر به پذیرش این شرط نیست.

ظاهرا توییت ترامپ واکنشی باشد به مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه با نشریه اشپیگل که در آن عنوان شده است که آمریکا در صورت تغییر رفتار و اصلاح گذشته، می‌تواند به میز مذاکره بازگردد.

دولت آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته به صورت یکجانبه و بر خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران و گروه ۱+۵، خارج شد و تحریم‌های گسترده‌ای علیه مردم ایران وضع کرد. واشنگتن در این مدت در چارچوب سیاست موسوم به «فشار حداکثری» اقدامات زیادی برای تشدید فشارها به ایران انجام داده است. ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله جدیدترین اقدامات واشنگتن علیه ایران بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.