«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه خبری آمریکایی سی‌ان‌ان گفت که شاخه زیتون (نماد صلح) ایران همواره بر روی میز قرار دارد و ما بار دیگر آن را نشان می‌دهیم.

ظریف در پاسخ به سوال مجری شبکه خبری سی‌ان‌ان درباره رزمایش نظامی ایران با روسیه و چین در خلیج فارس گفت: «این رزمایش هیچگونه اقدام خصمانه علیه کشوری نیست. این رزمایش برای نخستین بار برگزار می‌شود اما شبیه تشکیل ائتلاف نظامی برای جنگ نبوده و به طور ساده تعامل دوستانه با دو شریک نزدیک است.»

وزیر امور خارجه ایران در ادامه این مصاحبه به شرایط ایران برای گفت‌وگو با آمریکا اشاره کرد و گفت: «پیشنهاد ما هنوز بر روی میز است. اگر رئیس جمهور آمریکا آماده باشد ما نیز آماده هستیم. برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز دائمی در ایران و نظارت دائمی بر تاسیسات هسته‌ای ایران که شامل بیشترین مکانیزم بازدیدهای سرزده بازرسان آژانس انرژی هسته‌ای باشد و در مقابل نیز ترامپ باید توافق رفع تحریم‌ها را به تایید کنگره آمریکا برساند.»

پیشتر نیز «کریستین امانپور» خبرنگار و مجری شبکه خبری سی ان ان که روز یک شنبه با وزیر خارجه ایران در دفتر نمایندگی کشورمان در نیویورک مصاحبه کرده است بعد از مصاحبه در حساب توئیتری خود نوشت: «ظریف امروز به من گفت که رئیس جمهور روحانی حاضر است با (دونالد) ترامپ این هفته در نیویورک دیدار کند، اگر ترامپ حاضر باشد آن چیزهایی که ضروری است را انجام دهد؛ لغو تحریمها در ازای نظارتهای دائمی بر برنامه هسته ای ایران.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.