«آلیس ولز» معاون وزیر امور خارجه آمریکا که از دو روز پیش برای دیدار رسمی از پاکستان در اسلام آباد حضور دارد، امروز (سه شنبه) با «سهیل محمود» همتای پاکستانی خود دیدا کرد.

وی پیش‌تر دیدارهای جداگانه‌ای نیز با وزیر کشور پاکستان، دستیار ویژه نخست وزیر در امور صنعت و تجارت و همچنین دستیار ویژه نخست وزیر در امور نفت و گاز انجام داد.

وزارت امورخارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: معاون وزیر امورخارجه این کشور با ولز درباره سفرهای اخیر وزیر امورخارجه پاکستان به جمهوری اسلامی ایران، عربستان و آمریکا گفت‌وگو کرد.

در این بیانیه آمده است: پاکستان متعهد به پشتیبانی از تلاش‌ها در جهت رفع تنش‌ها و ترویج تعامل و دیپلماسی با هدف حل اختلافات در منطقه خاورمیانه است.

دیپلمات‌های ارشد پاکستان و آمریکا همچنین پیشرفت‌های اخیر در خصوص روند صلح افغانستان را بررسی و طرف پاکستانی تاکید کرد که این کشور از پیشبرد این روند و همچنین توسعه اقدامات مثبت در روابط پاکستان و افغانستان حمایت می‌کند.

معاون وزیر امورخارجه پاکستان درباره تحولات اخیر در شبه قاره، تنش‌های سیاسی و مرزی این کشور با هند و ضرورت حل مسالمت آمیز مناقشه کشمیر نیز گفت‌وگو کرد.

ولز معاون وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با وزیر کشور پاکستان نیز در خصوص اقدامات دولت اسلام آباد برای خروج از لیست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی (FATF) بحث و تبادل نظر کرد.

سفر فعلی دیپلمات ارشد آمریکایی دومین بازدید وی از پاکستان در هشت ماه اخیر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.