رویترز گزارش داد، شی جینپینگ، رییس‌جمهوری چین با ژنرال قمر جاوید باجوا، رییس ستاد مشترک پاکستان که به پکن سفر کرده است، دیدار کرد.

رییس‌جمهوری چین در این دیدار گفت‌ که پاکستان و چین دوستانی دیرین محسوب می‌شوند.

شی جینپینگ در ادامه‌ تأکید کرد که کشورش همواره اهمیت بسیار بالایی برای  روابط پکن و اسلام‌آباد قائل است.

او همچنین از حمایت اسلام‌آباد از طرح یک جاده و یک کمربند و ایجاد کریدور اقتصادی چین-پاکستان استقبال کرد.

شی جینپینگ گفت‌: تا زمانی که تدابیر جدی و اعتماد متقابل در سطوح بالا پا بر جا باشد، ایجاد کریدور اقتصادی چین-پاکستان موفقیت‌آمیز خواهد بود و مردمان دو کشور را بهره‌مند خواهد ساخت.

از زمان روی کار آمدن عمران خان به عنوان نخست‌وزیر پاکستان در اوت سال جاری، ژنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ستاد مشترک ارتش ارشدترین مقام پاکستانی است که چین رفته است.

سفر وی به چین چند هفته پس از آن صورت گرفته که یکی از دیپلمات‌های ارشد چینی به اسلام‌آباد رفت. پاکستان در سال‌های اخیر روابط خود با چین را تقویت بخشیده چون از آمریکا دلسرد شده است.

انتظار می‌رود که رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان بتواند تنش ایجاد شده بر سر اظهارت تند وزیر تجارت این کشور درباره پروژه چینی جاده ابریشم را بهبود بخشد.

روز سه‌شنبه، ژانگ یوژیا،‌ معاون رئیس کمیسیون مرکزی ارتش چین به باجوا بار دیگر تأکید کرد که دو کشور تمامی زمینه‌ها را برای همکاری استراتژیک دارند.

معاون رئیس کمیسیون مرکزی ارتش چین تصریح کرد، چین رویکرد دولت جدید پاکستان را در پیگیری کامل روابط دو کشور می‌ستاید و به دنبال همکاری با دولت جدید اسلام‌آباد برای پیشبرد ایجاد کریدور اقتصادی چین-پاکستان است.

پکن همچنین قول سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد دلاری در پاکستان برای زیرساخت‌های طرح یک کمربند و یک جاده را داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.