محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران در حاشیه برگزاری مجمع گفت‌وگوی تهران درباره اخبار مربوط به صادر نشدن ویزای وی برای سفر به نیویورک و شرکت در اجلاسی در شورای امنیت سازمان ملل گفت: آنچه ما خبر داریم این است که وزیر خارجه آمریکا در تماس با دبیر کل سازمان ملل متحد گفته است که ما فرصت نداشتیم برای محمد جواد ظریف ویزا صادر کنیم و ویزا صادر نخواهیم کرد و دبیر کل هم در پاسخ گفتند که این حق ایران است که در این اجلاس شرکت کند.

وی گفت: من تمایل زیادی برای شرکت در این اجلاس در این شرایط نداشتم اما اجلاس ویژه شورای امنیت برای حفاظت از منشور فرصتی بود که جنایات آمریکا را در آن مطرح کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: دولتی که به تروریسم دولتی و اقتصادی و به جنایات جنگی و اقتصادی  تهدید می‌کند خیلی برایش مهم نیست که مفاد موافقت نامه مقر سازمان ملل متحد را هم نقض کند اما سوالی که همه باید از این دولت یاغی بپرسند این است که از چه چیز می ترسند؟ آیا حضور وزیر امور خارجه یک کشور عضو و موسس سازمان ملل در شورای امنیت برای حمایت از منشور ملل متحد و چند جانبه گرایی آنچنان خطر بزرگی است که نتوانند ویزا صادر کنند. این نشانه ورشکستگی دولت آمریکا و رژیم ترامپ است و این ورشکستگی هم به خاطر تحلیل‌های غلط شان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.