به گزارش خبرگزاری رویترز از لاهه، دو طرف قرار است در حاشیه کنفرانس کارآفرینی آمریکا – هلند که در لاهه برگزار می‌شود، دیدار و گفت وگو کنند.

وزیر امور خارجه هلند پس از ورود پمپئو به این کشور در توییتی نوشت: ما در مورد ونزوئلا، ایران، تعهدمان به توجه به فعالیت‌های سایبری مضر و پایبندی قوی مان به ائتلاف ترانس آتلانتیک، گفت وگو می‌کنیم.

همچنین در جریان دیدار پمپئو و وزیر امور خارجه هلند، مساله تأمین مالی هزینه‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مورد بررسی قرار می‌گیرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در مورد این دیدار گزارش داد: توقف کوتاه مدت وزیر امور خارجه آمریکا در لاهه در روز دوشنبه، سومین مرحله از سفر وی به چهار کشور اروپایی است که در جریان آن قصد دارد نگرانی‌ها در مورد افزایش تنش بین آمریکا و ایران را فرونشاند و تاکید کند که واشنگتن ضمن دفاع از خود، از افزایش فشار بر جمهوری اسلامی با تحریم‌های اقتصادی چشم پوشی نخواهد کرد.

پمپئو روز گذشته (یکشنبه) در سوئیس گفت که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا آماده مذاکره بی شرط با ایران است.

وی در عین حال با بیان اینکه آمریکا همچنان به اعمال فشار بر ایران ادامه می‌دهد، افزود: ما مستقل از آژانس برنامه هسته‌ای ایران را رصد می‌کنیم و تلاش‌های آمریکا برای معکوس کردن اساسی روند فعالیت‌های ایران ادامه خواهد یافت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.