مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در مراسم جشن روز پرستار به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) اظهار داشت:‌ ۱۴ هزار نفر در بخش پرستاری سازمان تأمین اجتماعی در حال خدمت به بیش از ۴۲ میلیون نفر بیمه شده این سازمان در مراکز درمانی هستند.

وی ادامه داد: قطعاً پرستاران مسئولیت سنگینی برعهده دارند و نیاز است که مسئولین توجه ویژه‌ای به دغدغه‌های این افراد داشته باشند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: طرح جدیدی برای ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان داریم و براساس مقررات موجود نسبت به اجرای این طرح اقدام می‌کنیم.

سالاری افزود:‌در این طرح موضوع بودجه، بهره‌وری و ارتقای بیمارستان‌ها مدنظر قرار گرفته است و ما به هیچ‌وجه به دنبال خودگردانی بیمارستان‌ها نیستیم و از جامعه کارگری و کارفرمایی حق بیمه دریافت می‌کنیم تا خدمات درمانی بهتری به آنها ارائه دهیم.

وی ادامه داد: پرداخت ما به بیمارستان‌ها به جای اینکه مقطعی و نامنظم باشد قطعاً به صورت منظم پرداخت خواهد شد و براساس عملکرد مابقی پرداختی‌ها انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: ما به دنبال برون‌سپاری خدمات درمانی نیز هستیم و اگر بخش خصوصی خدماتی در حوزه درمان ارائه بدهد ما فضای آن را مهیا می‌کنیم و در قالب تفاهم‌نامه‌ای از این خدمات استفاده می‌کنیم.

سالاری با تأکید براینکه ما به هیچ وجه دنبال خودگردانی بیمارستان‌ها نیستیم، بیان داشت: در راستای ارائه خدمات هفت‌گانه که ارتقای هتلینگ هم در آن  دیده شده است به دنبال افزایش سطح ارائه خدمات به بیمه‌شدگان هستیم.

وی گفت: این طرح مستمراً پایش می‌شود و هرجا نیاز باشد نسبت به اصلاح آن براساس مصوبه‌ایی که از هیأت مدیره دریافت می‌کنیم اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: در حوزه درمان حساب اختصاصی ایجاد شده است و ۲۲۵۰ میلیارد تومان به این حساب واریز می‌شود تا خدمات درمانی را در حوزه مستقیم و غیر مستقیم به بیمه‌شدگان ارائه دهد.

سالاری گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به دنبال کاهش بدهی‌ به مراکز درمانی دانشگاهی هستیم و در هفته آینده در صورت اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان از سوی دولت به تأمین اجتماعی بدهی‌مان به مراکز درمانی وزارت بهداشت صفر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بدهی‌مان به مراکز درمانی غیر وزارت بهداشت هم ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که ظرف ۲ ماه آینده امیدواریم آن را به صفر برسانیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت:‌ براساس مصوبه دولت مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه باید افزایش یابد و دولت باید مابه‌التفاوت این سه ماه را پرداخت کند و ما در حال بررسی این موضوع هستیم که تا هفته آینده این مشکل را حل کنیم و تأمین اجتماعی این سه ماه را از سوی دولت پرداخت کند و به عنوان بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی ذخیره شود.

سالاری گفت: با این اقدام ۲۰ درصد از شکایت‌های دعاوی از سازمان تأمین اجتماعی کاهش پیدا می‌کند و اگر بتوانیم موارد مشابه آن را هم تعیین و تکلیف نیم ۳۵درصد از شکایت‌های سازمان تأمین اجتماعی در دیوان عدالت اداری کاهش پیدا می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.