امیدعلی پارسا ظهر امروز در جمع‌بندی کارگروه امور مالیاتی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کردستان اظهار داشت: در این جلسات برای حل برخی از مسائل امور مالیاتی کشور تصمیمات خوبی گرفته شد‌.

وی با بیان اینکه سازمان مالیاتی مسئول وصول نیست بلکه مسئول توسعه و وعدالت است، افزود: مالیات عادلانه اساس مملکت‌داری است چراکه متناسب با درآمد، سود، ثروت و مصرف جامعه بوده و باید اجرایی شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه تنها راه مبارزه با فرار مالیاتی، اجرای مالیات هوشمند است؛ تصریح کرد: هوشمندسازی نظام مالیاتی منوط به دریافت همه ریزداده‌های مربوط به درآمد، ثروت و مصرف افراد است و هدف‌گذاری شده که تا پایان دولت، مالیات هوشمند در کشور به نتیجه برسد.

وی به وجود فرار مالیاتی در کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه برای برخی افراد کارت بازرگانی صادر شده که صلاحیت آن را نداشته و گاهاً افرادی بدون پرداخت مالیات به اسم آدم‌های ضعیف معامله‌های میلیاردی انجام می‌دهند که این فشار زیادی را به جامعه وارد کرده و باید دولت برای حل ایت وضعیت کمک کند.

پارسا با بیان اینکه فرار مالیاتی فشار و استرس زیادی به فعالان اقتصادی در حوزه مالیات وارد می‌کند، یادآور شد: در گذشته به‌دلیل کمبود نیرو و عدم اطلاع از شرایط و نظام مالیاتی، مشکلاتی وجود داشت اما باید بیس مالیاتی با آخرین دیتا به‌روز شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از اصلاح نظام ساختاری بودجه کشور خبر داد و اظهار کرد: درآمد مالیاتی برای جبران کم‌توجهی‌ها گذشته به این استان، اختصاص می‌یابد تا کردستان به توسعه لازم برسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.