«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در پیام خود به مناسبت آغاز سال ۲۰۲۰ شهروندان کشورش را به شهامت، اعتماد به نفس و نواندیشی فراخواند. او تغییرات اقلیمی، دیجیتالیزه شدن و مهاجرت را چالش‌های مهم دولت و ملت آلمان دانست.

به گزارش شبکه دویچه وله، مرکل با بیان این که سال ۲۰۲۰ می‌تواند سال خوبی باشد، تاکید کرد "اگر بخواهیم با قاطعیت درگیر چیزهای جدید شویم، تغییرات بهتر می‌توانند امکانپذیر شوند."

صدراعظم آلمان در پیام امسال خود از سه چالش مهم در برابر دولت و ملت آلمان سخن گفت: "دیجیتالیزه شدن زندگی کاری در آلمان، مبارزه با عوامل مهاجرت از قاره آفریقا و تغییرات اقلیمی". مرکل گفت از آنجا که همه این چالش‌ها توسط انسان‌ها ایجاد شده، "ما نیز ناگزیریم هر آنچه را که از دست انسان‌ها برآید برای مقابله با این چالش‌های بشری انجام دهیم".

این پانزدهمین بار است که مرکل ۶۵ ساله به عنوان صدراعظم آلمان پیام سال نو می دهد. هر چند وی در ۲۰۲۰ نیز صدراعظم آلمان است اما اعلام کرده که در انتخابات بعدی آلمان در ۲۰۲۱ شرکت نخواهد کرد.

پیام امسال مرکل شباهت‌هایی با پیام او در سال ۲۰۰۵ دارد که نخستین سال تصدی رهبری دولت آلمان بود. او در آن سال نیز به شهروندان کشورش هشدار داده بود آلمان بیش از هر زمان دیگر به "شجاعت برای تجدیدنظر" و "عزم برای اقدامی سریع‌تر" نیاز دارد.

مرکل گفت که به عنوان صدراعظم برای بهبود تغییرات اقلیمی بیشترین تلاش را خواهد کرد. او در ارتباط با دیجیتالیزه شدن هم تاکید کرد که فن‌آوری‌های دیجیتالی باید در خدمت انسان‌ باشد.

وی در پیام امسال خود به وحدت دو آلمان هم اشاره کرد که در سال ۲۰۲۰ سی‌امین سالگرد این رویداد تاریخی جشن گرفته خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.