سردار سرتیپ پاسدار سیدمحمد باقرزاده در چهارمین یادواره شهدای دانشگاه صنعت نفت و شهید محمدجواد تندگویان با بیان خاطراتی از ۸ سال دفاع مقدس اظهار داشت‌: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دانشگاه تربیت دانشمند است و اگر نتوانیم دانشمند در کشور تربیت کنیم باید چشم به دانش خارج از کشور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کسب علم و دانش مصداق داشتن قدرت است، افزود: بصیرت، دومین ویژگی مهمی است که معانی مختلفی نظیر آگاهی، دشمن‌شناسی و عمل به موقع، دارد، تمام شهدا، دشمن را شناختند و به دنبال خطر رفتند چرا که الگوی آنها، امام حسین (ع‌) بود.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح عنوان کرد: مسئولین بصیرت شهدا را در اداره امور کشور الگوی خود قرار دهند زیرا بصیرت به آنها در تشخیص و به‌کارگیری هرآنچه که با مصالح نظام و مردم کشور هست را کمک می‌کند.

سردار باقرزاده در ادامه بصیرت، شجاعت و استقامت را از ویژگی‌های بارز رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: رزمندگان با بصیرت و پیروی از رهبری قدم در جبهه‌ گذاشتند و در برابر دشمن انجام وظیفه کردند.

وی انتقاد از مسئولان در عدم حمایت از تقویت برخی تولیدات بومی عنوان کرد: ترس دشمن از خودکفایی جمهوری اسلامی ایران در اقتصاد و تولید است لذا مسئولین در کشور به کمک سه اصل بصیرت‌، شجاعت و استقامت‌، در جهت خودکفایی کشور اقدامات موثرتری را انجام دهند و به برنامه‌های اقتصادی کشور در راستای چارچوب اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانند.

سردار باقرزاده با اشاره به اینکه شهدا بیش‌ترین نقش را در امنیت کشور دارند، تاکید کرد: امنیت و آرامش کنونی ایران اسلامی به واسطه ایثار و از خودگذشتگی شهدای جان بر کفی است که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و برای امنیت ملت‌شان به شهادت رسیدند.

وی افزود: ترویج و توسعه‌ فرهنگ ایثار و شهادت یک حرکت وجدانی و دینی است و امروز متاسفانه شاهدیم سلبریتی‌ها، کارگردان‌ها، تولیدکنندگان در فیلم و سینمای کشور هیچ توجهی به ترویج ‌و توسعه فرهنگ شهیدان نمی‌کنند و بعضاً شاهدیم این‌ها تبلیغات سینمای غربی را پیش گرفته‌اند که این مایه تاسف است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بارها شخصا برای تبدیل سوژه‌های فیلم به برخی از هنرمندان مراجعه کردم ولی هیچ‌گاه موفق به تولید فیلم با ارزش در این زمینه نشدیم.

وی افزود: روایت شهدا الگوی حقیقی کشورمان است، اینکه عده‌ای در این بین به اسم هنرمند درگیر تبلیغات پوچ شده‌اند و قدرت تشخیص شرایط کنونی کشور را ندارند و این سبب شده که قدمی موثر برای حفظ آرمان شهدا در فرهنگ و سینما تا کنون برنداشته‌اند.

سردار باقرزاده با تاکید دوباره بر اهمیت پرداختن سینماگران و هنرمندان به فرهنگ ایثار و شهادت گفت: متاسفانه این خلا در فرهنگ سینما کشور بسیار جدی است که امیدواریم برای رفع آن متولیان فرهنگ و سینما چاره ای بیاندیشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.