به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، دیاب پس از این دیدار در سخنان کوتاهی گفت: گزارش روزهای گذشته ارایه شد و امور به شکل درستی پیش می رود.

بر این اساس دیاب در دیدار با عون در این باره که کلیت و شکل کابینه و این که باید ۱۸ تا ۲۰ وزیر داشته باشد و نیز چه کسانی می توانند وزیر دولت «کوچک، فن سالار، مستقل و پاکدست» او باشند، رایزنی کرده و عون نیز خواستار تسریع در تشکیل کابینه شده است.

روزنامه «اللواء» چاپ بیروت امروز نوشت: دیاب ظرف روزهای گذشته بدون تعصب و باز عمل کرده و حتا با نمایندگان و فراکسیون هایی که او را به عنوان نامزد نخست وزیری معرفی نکرده اند دیدار و مشورت کرده و از دیدگاهشان آگاه شده است.

این روزنامه افزود: دیاب خواسته های جنبش اصلاحی مردم به ویژه لزوم مبارزه با فساد و بازگرداندن اموال به یغما رفته عمومی را قبول دارد و هم چنین می پذیرد که نماینده یا نمایندگانی از این جنبش در کابینه او باشند.

گمانه زنی ها حکایت از این دارد که «کمال حمدان و شربیل نحاس» ۲ شخصیت مستقل که به جنبش اعتراضی لبنان نزدیک هستند در کابینه خواهند بود و «غازی وزنی» متخصص امور اقتصادی جای «علی حسن خلیل» وزیر دارایی و معاون سیاسی جنبش شیعی اَمَل را خواهد گرفت.

قرار است ظرف سه تا چهار هفته آینده دولت جدید لبنان تشکیل شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.