شبکه خبری المیادین لبنان سه‌شنبه شب گزارش داد: آمریکا پس از حمله دانشجوی سعودی به پایگاه هوایی "پنساکولا" در ایالت فلوریدا که در جریان‌آن سه تن کشته شدند، ۱۷۵ دانشجوی عربستانی را بازداشت کرده است.

به گزارش المیادین، این دانشجویان سعودی کسانی هستند که در رشته آموزش جنگنده‌های نظامی در آمریکا در حال تحصیل هستند.

المیادین به ماهیت این افراد و مراکزی که این دانشجویان درحال گذراندن دوره‌های نظامی هستند، هیچ اشاره‌ای نکرده است.

این درحالیست که برخی رسانه اعلام کردند که این دانشجویان پایگاه هوایی بازداشت نشدند بلکه ممنوع پرواز شدند.

انتشار این خبر پس از آن صورت می‌گیرد که رسانه‌های آمریکایی جمعه گذشته (۱۵ آذرماه) از وقوع تیراندازی در پایگاه هوایی "پنساکولا" در ایالت فلوریدا خبر دادند.

پس از بررسی اولیه حادثه، مشخص شد، عامل تیراندازی در این پایگاه هوایی، دانشجوی عربستانی به نام ستوان دوم "محمد سعید الشمرانی" بوده است.

براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، الشمرانی با سلاح گرم علاوه بر آن که سه تن از هم‌دوره‌ای‌های آمریکایی‌اش را کشت، خود نیز هدف تیراندازی پلیس آمریکا قرار گرفت و کشته شد.

 

به گزارش منابع آمریکایی، در این حمله هشت نفر نیز زخمی شدند.

الشمرانی خلبان نیروی هوایی سعودی بود که درچارچوب برنامه نیروی دریایی ارتش آمریکا با کشورهای متحدش، در پایگاه پنساکولای فلوریدا برای آموزش حضور داشته است.

بر اساس بیانیه نیروی دریایی ارتش آمریکا، ۱۸ خلبان نیروی دریایی و دو کادر از نیروی دریایی سعودی در پایگاه پنساکولا توسط آمریکایی‌ها در حال آموزش بوده‌اند.

پایگاه آمریکایی "سایت" که اخبار گروه‌های تندرو را رصد می‌کند نیز در خصوص الشمرانی گزارش داد که وی پیش از این در حساب توئیتری‌اش نوشته بود: من علیه شرارت هستم و آمریکا نیز به یک کشور شرور تبدیل شده است.

الشمرانی تصریح کرده بود: مخالفتم با شما به خاطر آن نیست که آمریکایی هستید و نفرت من از شما به خاطر آزادی شما نیست، بلکه نفرت من به این دلیل است که شما (آمریکایی‌ها) هر روز نه تنها علیه مسلمانان، بلکه علیه تمام بشریت مرتکب جنایت می‌شوید.

پس از آن که مشخص شد عامل تیراندازی در پایگاه هوایی فلوریدا دانشجوی اعزامی دولت سعودی بوده است، مقامات ریاض با ارسال پیام‌های متعدد، واکنش‌های مختلف و جنایت خواندن این اقدام تلاش کردند با دلجویی از آمریکا، خود را از این حادثه تبرئه کنند. به طوری که "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان جمعه شب در تماسی تلفنی از "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا به خاطر حادثه تیراندازی پایگاه پنساکولا دلجویی کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.