«محمد اکبرنیا» در حال حاضر۱۳۰ دفتر کاریابی خارجی داریم و سیاست وزارت کار این است که اعزام نیروی کار از طریق دفاتر کاریابی که مجوزهای لازم را دارند، انجام شود.

وی اضافه کرد: این دفاتر در کشورهایی که پذیرش نیروی کار دارند، فعالیت و با کشورهایی که متقاضی نیروی کار هستند، ارتباط برقرار می‌کنند.

مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: تاسیس دفاتر هدایت و حمایت از نیروی کار در کشورهای هدف یکی از برنامه‌های وزارت کار در حوزه اعزام نیروی کار به خارج از کشور و حمایت از نیروی کار در کشورهای هدف است و در حال حاضر هفت دفتر از طریق کاریابی‌های مجاز تشکیل شده است.

اکبرنیا تصریح کرد: در سال ۹۴ سامانه بانک اطلاعات ایرانیان شاغل در خارج از کشور راه اندازی شده که مشکل ایرانیان شاغل در خارج جهت تمدید و یا صدور گواهینامه شغلی برطرف می‌شود.

وی اضافه کرد: شرکت های صادرکننده خدمات فنی - مهندسی و نیروهای کار ایرانی شاغل در خارج با ثبت نام در این سامانه می‌توانند پس از صدور گواهینامه شغلی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حمایت‌ها و موارد تشویقی از جمله معافیت از عوارض خروج از کشور و برخی از معافیت‌های گمرکی و مالیاتی بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.