محسن هاشمی در حساب توئیتر خود درباره علل مساله آلودگی هوا گفت: انحصار برای خودروسازانی که محصولاتشان سه برابر مصرف استاندارد جهانی مصرف می‌کنند و بخاطر حمایت از تولید داخلی، ورود خودرو با تکنولوژی روز را ممنوع کرده‌اند.

وی ادامه داد: تأمین ارز برای مترو و اتوبوس‌های برقی وگازسوز شهری به‌عهده دولت است و حاکمیت باید درمورد تبدیل انرژی گرمایشی شهرها از گاز به انرژی الکتریسیته تصمیم بگیرد. تعداد اتوبوس‌های تهران، طی ١٠ سال گذشته قرار بوده با ٣٠ درصد افزایش از ٧ هزار دستگاه به ٩ هزار برسد، اما به دلیل فرسودگی ٢٠ درصد هم کاهش داشته است. 

هاشمی تصریح کرد: وضعیت مترو نیز بهتر از اتوبوس نیست. در مترو تهران با وجود افتتاح‌های خطوط ۳، ۶، ۷ در این دولت، واگن جدیدی برای این خطوط تأمین نشده و به‌جای افزایش ناوگان، سرانه قطار در مترو از ۱.۱ کیلومتر در ۷ سال قبل به ۰.۸ کیلومتر کاهش یافته است.

رئیس شورای‌شهر ادامه داد: امروز وضعیت حمل‌ونقل عمومی تهران که استفاده‌کنندگان از آن قشر متوسط و پایین‌تر جامعه هستند، در شرایط نامطلوب است و مصوبات شورای اقتصاد و دولت برای توسعه این سیستم در هزارتوی بوروکراسی دولت گیر کرده است. 

وی گفت: صدای اصلی که باید پس از افزایش قیمت بنزین شنیده می‌شد، انتظار بحق مردمی‌است که با مشکلات فراوان بخصوص در ساعات پیک از سیستم حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند و می‌خواهند که قبل یا همزمان با افزایش قیمت بنزین، استفاده از شیوه‌های جایگزین سفر با خودروهای شخصی تسهیل گردد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.