سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حکم دبیری علمی چهاردهمین جشنواره شعر فجر را به نام سعید بیابانکی صادر کرده است.

وزیر ارشاد، پیش از این در حکم دیگری، مهدی قزلی را برای ششمین بار به عنوان دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی شعر فجر منصوب کرده بود.

سعید بیابانکی، شاعر، طنزپرداز و مجری برنامه‌های شاعرانه رادیو و تلویزیون، زاده چهارم مهر سال ۱۳۴۷ در خمینی‌شهر اصفهان است. در سال ۱۳۶۹ اولین کتاب شعرش با نام «ردپایی بر برف» منتشر کرد ولی با انتشار کتاب «نیمی از خورشید اتفاق افتاد» در سال ۱۳۷۶ نامش به عنوان شاعری با زبان خاص، متفاوت و صاحب سبک سر زبان‌ها افتاد.

بیابانکی که قالب‎های متفاوت شعری از جمله سنتی، سپید، غزل و چارپاره را آزموده است، با چارپاره به شهرت رسیده است. چنان‌که در چارپاره‎های خود به مفاهیمی چون عشق، مذهب، مسائل اجتماعی و تاریخی و همچنین زندگی شهدا و مسائل فرهنگی‎ پرداخته است.

از سوابق اجرایی بیابانکی می‌توان به دبیری جشنواره شعر و داستان جوان سوره، عضویت در شورای‌عالی شعر صدا و سیما، عضویت در شورای سیاست‌گذاری جشنواره شعر فجر و عضویت در شورای شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.

سعید بیابانکی تاکنون موفق به دریافت جایزه‌ کتاب فصل و نامزد دریافت جایزه کتاب سال بابت کتاب «سنگچین» شده است. او همچنین در سومین جشنواره شعر فجر به عنوان برگزیده معرفی شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.