مرتضی رضایی معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی امروز در نشست خبری سرپرست جدید این وزارتخانه گفت: بسته‌ای به وزارت صمت برای چاره‌اندیشی به وجود مازاد دام در دامداری‌های کشور ارائه شده است.

وی ادامه داد: در این بسته به کاهش واردات و همچنین خرید تضمینی دام اشاره شده تا از مازاد دامی که دامداران استان‌های کشور با آن مواجه هستند، جلوگیری شود.

به گفته معاون امور دام،  اگر از این مازاد دام در دامداری‌ها جلوگیری نشود اثرات آن ۸ ماه دیگر بر بازار نمایان می‌شود و موج دوم گرانی ایجاد خواهد شد.

رضایی همچنین گفت: ضرر و زیانی که دامداران کشور مطرح می‌کنند بحق است و آنها به دلیل انباشت دام در دامداری‌ها با هزینه مازاد مواجه هستند بدون آنکه خریداری وجود داشته باشد.

وی همچنین تاکید کرد: افزایش دام در دامداری استان‌ها تاکنون بیماری ایجاد نکرده اما اگر با آن مقابله نشود، ممکن است باعث طغیان بیماری شود.

از چندماه پیش دامداران استان‌ها گلایه دارند که دام در دامداری‌های آنها انباشت شده و خریداری برای آنها وجود ندارد. آنها اعلام می‌کردند که هزینه زیاد خوراک و نگهداری برای دام می‌دهند، اما سودی برای آنها ندارد. این در حالی است که همان موقع قیمت گوشت در بازار بیش از کیلویی ۸۰ هزار تومان بود و مردم معمولی قدرت خرید نداشتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.