«ماتیا سانتوری» از موسسان جنبش ساردین شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: این جنبش ابتدا علیه «ماتئو سالوینی» معاون سابق نخست وزیر شکل گرفت و سپس به تلاشی برای تاکید دوباره بر دموکراسی تبدیل شد. ما ضدفاشیست، حامی برابری و مخالف ناشکیبایی هستیم.
«استفن اوگونگو» نماینده جنبش ساردین در رم درباره تظاهرات شنبه گفت: این مساله خوبی است که بسیاری از مردم به خیابان‌ها می‌آیند و می‌گویند که ما از فرهنگ نفرت‌پراکنی خسته شده‌ایم. ما دیگر زبان نژادپرستی، فاشیسم و تبعیض را تحمل نمی‌کنیم.
همچنین هواداران جنبش ساردین روز شنبه در بروکسل پایتخت بلژیک، مادرید مرکز اسپانیا و شهر بوردو در جنوب غرب فرانسه تجمعات کوچکی برگزار کردند.
«ساردینی‌ها» یا جنبش ساردین که از ماه گذشته موجودیت خود را اعلام کرد به نمادی اعتراضی علیه «ماتئو سالوینی» از رهبران راست افراطی ایتالیا تبدیل شده است. سالوینی پیشتر معاون نخست وزیر و وزیر کشور ایتالیا بود که از اتخاذ سیاست‌های ضد مهاجرتی حمایت می‌کرد.
این جنبش ماه گذشته در شهر بولونیا و در واکنش به سیاست‌های سالوینی موجودیت خود را اعلام و تظاهراتی ۱۵ هزار نفری برگزار کرد. به دنبال آن، معترضانی از شهرهای میلان، فلورانس، ناپل و پالرمو به آن پیوسته و تظاهرات دیگری برگزار کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.