برگزیدگان جایزه جلال آل‌احمد شنبه بیست و سوم آذر ۱۳۹۸ معرفی شدند. در بخش مستندنگاری جایزه ویژه به کتاب «نقاشی قهوه‌خانه؛ خاطرات کاظم دارابی متهم دادگاه میکونوس» نوشته محسن کاظمی اهدا شد. در این بخش کتاب «قطارباز؛ ماجرای یک خط» نوشته احسان نوروزی شایسته تقدیر شد. 

جایزه داستان بلند و رمان نیز به کتاب «وضعیت بی‌عاری» نوشته حامد جلالی رسید. کتاب شایسته تقدیر این بخش «دور زدن در خیابان یک‌طرفه» نوشته محمد مزروقی بود. 

کتاب‌های «بومی‌سازی جادویی در ایران» نوشته محمد و محسن حنیف و «نظریه و نقد ادبی، درسنامه میان‌رشته‌ای» نوشته حسین پاینده به صورت مشترک جایزه بخش نقد ادبی را بردند. «درباره مانایی و میرایی» نوشته احمد شاکری هم شایسته تقدیر تشخیص داده شد. 

در بخش داستان کوتاه هم هیچ کتابی برنده جایزه نشد و کتاب «افتاده بودیم در گردنه حیران» نوشته حسین لعل‌بذری شایسته تقدیر دانسته شد. 

جایزه ادبی جلال آل‌احمد یک جایزه ادبی دولتی است که به منظور معرفی آثار برگزیده ادبیات داستانی در ایران پایه‌گذاری شده‌ و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۷ نخستین دوره خود را در سال‌روز تولد آل‌احمد آغاز کرد. این جایزه از آن سال بدون وقفه برگزار شده و هر سال هم‌زمان با سالروز تولد جلال آل احمد، با انتخاب آثار برگزیده به کار خود پایان می‌دهد. سال گذشته در دوره یازدهم، رمان رهش از رضا امیرخانی، کتاب برگزیده این جایزه اعلام شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.