یکی از موضوعاتی که به سرعت در فضای مجازی دست به دست می شود و نگرانی هایی در بین مردم ایجاد کرده، خبرهایی درباره وجود قرص و کپسول در ۱۲ برند تولید مواد خوراکی مانند کیک، کلوچه، بیسکوییت و ... در بعضی از استان های کشور است.

مسئولان بهداشتی استان هرمزگان بیشتر این قرص ها را مسکن اعلام کرده اند و از پیگیری برای برخورد با متخلفانی خبر داده اند که با این کار باعث خلل در سلامت روانی جامعه شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با استناد به بازدیدهای میدانی کارشناسان مرکز بهداشت از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، وجود هرگونه جاسازی در مواد غذایی را رد کرد و گفت: تاکنون هیچ موردی از جاسازی در مواد غذایی مشاهده نشده است.

آرش نجیمی، درباره بازار داغ جاسازی بعضی انواع قرص و مواد دیگر در بعضی مواد غذایی، توضیح داد: این موضوع فقط در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان گزارش شده و در همان استان ها نیز موضوع در دست بررسی است.

وی با اشاره به ابهامات حل نشده در این باره گفت: در ۱۲ برند جاسازی دیده شده، اما قرص هایی که گزارش شده متفاوت اند و این نشان می دهد که قرص ها از کارخانه وارد مواد غذایی نشده بود. البته این موضوع مربوط به بخش سلامت نیست و مقامات انتظامی و قضایی پیگیر آن هستند.

نجیمی به مردم توصیه کرد که اخبار مربوط به سلامت را تنها از طریق مراجع رسمی دنبال کنند و افزود: وزارت بهداشت، سازمان غذا و داروی کشور و هم روابط عمومی استان ها این موضوع را دنبال می کنند و تا زمان به نتیجه رسیدن این پرونده، مردم به شایعاتی که در فضای مجازی مطرح می شود اطمینان نکنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.