عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه اگر با این روال جلو برویم در ۳۰ سال آینده مهدکودک‌ها تبدیل به خانه سالمندان می‌شوند، اظهار کرد: منفی شدن نرخ زادوولد خطر بزرگی است که جامعه ما را تهدید می‌کند اما در مقابل مدیران جوانی که در همه میدان‌ها و عرصه‌ها داریم در طول تاریخ ایران بی‌سابقه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: ظرفیت اصلی برای امیدبخشی نیروهای انسانی هستند، جمعیت دانشجویان بعد انقلاب حدود ۴ تا ۵ میلیون است و ۱۵ تا ۱۶ میلیون  افراد جامعه فارغ التحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در تولید علم رشد کمی و کیفی خوبی داریم، بیان کرد: از لحاظ مقالات علمی به رتبه ۱۶ جهان رسیده‌ایم و امروزه تولیدکننده علم در جهان هستیم.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: جمعیت جوان زیر ۴۰ سال یک فرصت است، اما اگر به‌خوبی مدیریت نشود یک تهدید جدی است، ۳۶ میلیون نفر از  جمعیت کشور بین ۱۵ تا ۴۰ ساله هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بعد از انقلاب سرعت رشد علمی بانوان در مقایسه با جهان قابل مقایسه نیست، در حال حاضر به‌اندازه‌ای پزشک و خلبان در کشور داریم که باید به‌دنیا صادر کنیم.

رحیم‌پور ازغدی افزود: امروز در علم نانو جزو پنج کشور برتر دنیا هستیم، با وجود اینکه خلاف جریان حاکم شنا می‌کنیم و همه چیز علیه ماست و شرق و غرب ما را تحریم کردند، جزو قدرتمندترین کشورهای جهان هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از دانشجویان خواست تا پایان‌نامه‌های خود را کاربردی و در جهت رفع مشکلات کشور بنویسند و ادامه داد: باید سال‌ها با شتاب بالا حرکت کنیم و خوشبختانه سنگ بنای انقلاب علمی گذاشته شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: دعواهای جناحی، وعده‌های دروغین، قبیله‌گرایی، باندبازی و تقدم منافع برخی افراد با منافع ملی مصالح کشور را به‌خطر انداخته و منجر به فرصت‌سوزی شده است.

وی با تاکید بر اینکه برخی مسؤولان به بهانه آشتی با جهان می‌خواهند زیرسلطه آمریکا و استکبار بروند، بیان کرد: ما با جهان مشکلی نداریم و تنها با جهان‌خواران مشکل داریم، انقلاب اسلامی جهانی است و این دشمنان هستند که ما را تحریم کرده‌اند.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: کسانی که برای پیشرفت آدرس غلط می‌دهند برای کشور خطرناک هستند زیرا توهمات خود را در قالب واقعیت به خرد مردم می‌دهند و با شعار اینکه آرمان‌گرا نباشیم و واقع‌گرا باشیم، مردم را گول می‌زنند.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه احتمالا دیگر در شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور پیدا نکنم، بیان کرد: رسالت و وظیفه دانشگاهیان این است که بخشی از آسیب‌ها را شناسایی کرده و راه‌حل مناسبی برای آن‌ها ارائه دهند.

گفتنی است در جلسه سه شب شورای عالی انقلاب فرهنگی، رحیم پور ازغدی با رئیس جمهور مجادله لفظی کرده و به او توهین کرده است.

پیشتر نیز رفتار مشابهی از سوی او صورت گرفته بود و شایعاتی مبنی بر اینکه به وی دستور داده شده در جلسات شوای انقلاب فرهنگی شزکت نکند،منتشر شده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.