رهبر انقلاب: خداوند شهید حججی را در چشم همه عزیز کرده است عکس: Leader.ir

دنیای اقتصاد: مراسم تشییع پیکر پاک شهید مدافع حرم «محسن حججی» با حضور پرشکوه مردم تهران در میدان امام حسین(ع) برگزار شد. شهید مدافع حرم محسن حججی مردادماه سال‌جاری پس از اسارت به دست تروریست‌های تکفیری به درجه رفیع شهادت نائل آمد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز گذشته در کنار پیکر مطهر شهید مدافع حرم محسن حججی در مسجد امام حسین (ع) حضور یافتند و ضمن قرائت فاتحه برای این شهید سرافراز علو درجات را مسالت کردند. ایشان همچنین در دیدار خانواده شهید حججی از مجاهدت آنان قدردانی و برایشان از درگاه الهی صبر و اجر طلب کردند. همچنین به گزارش میزان، صبح روز گذشته پس از حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در کنار پیکر مطهر شهید حججی، انگشتر و چفیه رهبر انقلاب اسلامی به همسر این شهید اهدا شد.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه‌قضائیه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیدمحمد علی شهیدی رئیس بنیاد شهید به نمایندگی از رئیس‌جمهوری، سید‌مجتبی خامنه‌ای، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، علی‌اکبر ناطق نوری، غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه‌قضائیه، محمدحسن ابوترابی فرد و سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل و محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسبق از جمله مسوولان حاضر در این مراسم بودند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با پایان زودهنگام جلسه علنی مجلس، در مراسم تشییع پیکر شهید محسن حججی حضور یافتند.

مراسم بدرقه پیکر مطهر شهید حججی روزگذشته در ششمین روز ماه محرم، از ساعت 9صبح به‌صورت رسمی با تلاوت قرآن کریم و مدیحه‌سرایی آغاز شد. پیش از این بسیاری از مردم شهید‌پرور از ساعات اولیه صبح دیروز در میدان امام حسین(ع) حضور یافته و در دسته‌جات عزاداری محرم به سینه‌زنی پرداختند. همچنین در این مراسم، مردم نیز تصاویر زیادی از شهید محسن حججی در دست داشتند و ضمن همدردی با خانواده آن شهید، انزجار خود را نسبت به ایادی استکبار و گروهک داعش اعلام کردند. همچنین در این مراسم، وصیتنامه شهید حججی از زبان خود شهید در مراسم تشییع در میدان امام حسین(ع) قرائت شد. در این مراسم صادق آهنگران به مداحی پرداخت و سپس حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان به‌عنوان سخنران در پشت تریبون قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، او در بخشی از این سخنرانی خطاب به سپاه گفت: سپاهیان پاسدار موشک‌های خود را برای مقابله با اسرائیل آماده کنید، این مردم از خون حججی نمی‌گذرند و انتقام این خون با نابودی داعش گرفته نخواهد شد و انتقام خون حججی تنها با نابودی اسرائیل فراهم می‌شود. همچنین به گزارش «ایسنا» او افزود: ملتی که برای شهدایش احترام قائل است هیچ‌گاه شکست نخواهد خورد. ما توانسته‌ایم فکر و فرهنگ شهید حججی را نه تنها در کشورمان، بلکه در منطقه و جهان گسترش بدهیم. تفکر شهید حججی در حقیقت تداوم فرهنگ دفاع مقدس بوده است و ما این فرهنگ را که در آن دوران بنا نهاده شده است، در منطقه منتشر کرده‌ایم.

محسنی اژه‌ای معاون اول قوه‌قضائیه نیز در حاشیه این مراسم، با اشاره به حضور پرشور مردم تهران در مراسم تشییع پیکر شهید حججی گفت: مردم اعلام کردند که همه ما آماده‌ایم سر از تنمان جدا شود. به گزارش میزان، محسنی‌اژه‌ای گفت: مسیری که شهید حججی طی کرد، مسیری است که انقلاب اسلامی و حضرت اباعبدالله الحسین قبل‌تر در پیش گرفته بودند و مردم با حضور امروز خود اعلام می‌کنند که هم در راه مقدس آن شهید حرکت خواهند کرد و هم آماده طی کردن این مسیر تا پایان هستند.

پیکر مطهر شهید محسن حججی سپس با حضور خیل عظیم مردم از میدان امام حسین(ع) به سمت میدان شهدا تشییع و بدرقه شد. شهید محسن حججی 25 ساله از افراد خیر نجف آباد و مدافع حرم بود که مرداد امسال در نبرد با تکفیری‌های داعش در منطقه مرزی بین عراق و سوریه به اسارت نیروهای داعش درآمد و پس از دو روز اسارت، تکفیری‌های داعش با جداکردن سر از بدن، او را به شهادت رساندند. پیکر شهید حججی امروز برای خاکسپاری به شهر نجف‌آباد زادگاه این شهید انتقال داده می‌شود. قرار است محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید والامقام در شهرستان نجف‌آباد شرکت کند. بعداز تشییع پیکرشهید حججی در تهران، پیکر او به اصفهان منتقل شد و عصر دیروز مراسم وداع با پیکر او در میدان امام خمینی اصفهان با حضور ده‌ها هزار نفری مردم اصفهان آغاز شد.


بیانات مقام معظم رهبری در گفت‌وگو با خانواده شهید

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «سلام علیکم؛ خدا ان‌شاءالله درجات شهید را عالی کند. خدا شهید شما را عزیز کرده. ببینید چه غوغایی در کشور راه افتاده به‌خاطر شهادت این جوان. شهدا خیلی هستند؛ همه شهدا هم پیش خدای متعال عزیزند لکن یک خصوصیّتی در این جوان وجود داشته -خداوند هیچ‌وقت کارش بدون حکمت نیست- اخلاص این جوان و نیّت پاک این جوان و به موقع حرکت کردن این جوان و نیاز جامعه به این‌جور شهادت، این موجب شده که خدای متعال، نام این جوان شما را -شهید شما را- بلند کرده است؛ بلندمرتبه کرده است. کمتر شهیدی را ما سراغ داریم که این‌جور خدای متعال او را در چشم همه عزیز کرده باشد. خداوند جوان شما را عزیز کرده است.خدا ان‌شاءالله به شما اجر بدهد، به شما صبر بدهد، خدا ان‌شاءالله شما را عزیز کند. خداوند به مادر، به خانم، به پدر، به همه بازماندگان ان‌شاءالله عوض خیر بدهد و همه‌تان را توفیق دهد که بتوانید به وظائفتان عمل بکنید در ادامه راه این شهید. خدا ما را هم قدردان شهدا قرار بدهد.ان‌شاءالله موفّق و مؤیّد باشید، خدا حفظتان کند. خدا ان‌شاءالله شما را در راه اسلام باقی و ثابت‌قدم بدارد؛ شما هم ما را دعا کنید.»

رهبر انقلاب: خداوند شهید حججی را در چشم همه عزیز کرده است