به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی "المنار" لبنان، در ادامه بیانیه حزب الله آمده است: این موضع واشنگتن مردود، غیرقانونی و مشروعیت ندارد، همچنان که در تعارض کامل با معاهدات بین المللی است که آمریکا مدعی تعهد به آن است.

براساس این بیانیه، این موضع‌گیری آمریکا در به رسمیت شناختن شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی و دیگر اقدامات خصمانه واشنگتن در چارچوب تلاش‌های مستمر ایالات متحده برای نابودی آرمان ملت فلسطین است.

 حزب الله افزود: این اقدام، واقعیت را تغییر نخواهد داد، چرا که رژیم صهیونیستی، یک رژیم اشغالگر است و تمامی اشغالگران محکوم به نابودی هستند.

در بیانیه حزب الله تصریح شده است: ملت فلسطین مصمم است که سرزمین خود را از اشغالگران بازپس گیرند و وجب به وجب آن را آزاد سازند و به امید خدا، پیروزی از آن این ملت خواهد بود.

پمپئو دوشنبه‌ شب اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ سیاست اتخاذ شده در دوره باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین این کشور در قبال شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را تغییر می‌دهد.

وزیر امورخارجه آمریکا افزود: بیانیه‌های دولتی ایالات متحده درباره فعالیت‌های شهرک‌سازی در کرانه باختری در دهه‌های گذشته ناهماهنگ بوده است.

وی گفت که وزارت خارجه امریکا در سال ۱۹۷۸ شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را نامنطبق با قوانین بین‌المللی اعلام کرد، اما در سال ۱۹۸۱ "رونالد ریگان" رئیس جمهوری وقت آمریکا با این سیاست مخالفت کرد.

به گفته پمپئو، دولت‌های بعدی آمریکا نیز اینگونه نتیجه‌گیری کردند که شهرک‌سازی‌های نامحدود رژیم صهیونیستی در کرانه باختری مانع صلح خواهد بود، اما آن را متناقض با حقوق بین‌الملل ندانستند.

اما در دسامبر سال ۲۰۱۶ جان کری وزیر امورخارجه دولت اوباما در آخرین روزهای کاری این دولت، این رویکرد را تغییر داد و غیرقانونی بودن شهرک‌سازی‌ها را به صورت علنی اعلام کرد.

پمپئو اعلام کرد که دولت ترامپ "پس از مطالعه دقیق مباحث حقوقی همه طرف‌ها" اعلام می‌کند که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری با قوانین بین‌المللی ناسازگار نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.