دولت آلمان روز سه‌شنبه با سیاست جدید آمریکا در زمینه شهرک‌ سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی کرانه باختری رود اردن مخالفت کرد و یادآور شد که این شهرک‌سازی‌ها خلاف قوانین بین‌المللی است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در بیانیه‌ای گفت که موضع برلین در مورد ساخت شهرک‌های اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی تغییر نکرده است.

در بیانیه وزارت خارجه آلمان آمده است: «دولت فدرال فعالیت‌های شهرک سازی را که مانع چشم‌انداز روند صلح می‌شود و راه حل مذاکره دو دولتی را بسیار سخت‌تر می‌کند، نقض قوانین بین‌المللی می‌داند.»

از سال ۱۹۶۷ به این سو، حدود ۶۵۰ هزار صهیونیست در بیش از ۱۰۰ شهرک ساخته شده در کرانه باختری اشغالی زندگی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، برلین متعهد شده که همراه سایر شرکای خود در اتحادیه اروپا تلاش‌ها برای یافتن «راه حلی قابل قبول» در حل مناقشه رژیم اسرائیل و فلسطین را ادامه دهد.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا دوشنبه گفت که واشنگتن سیاستش در قبال شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را تغییر داده و اعلام می‌دارد که این شهرک‌سازی‌ها «به خودی خود» نقض قوانین بین‌المللی به شمار نمی‌روند. این جدیدترین اقدام دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در  تضعیف تلاش‌های فلسطین برای به رسمیت شناخته شدن به عنوان کشوری مستقل است.

این تصمیم آمریکا که ادامه تصمیمات دولت کنونی این کشور در حمایت هرچه بیشتر از رژیم صهیونیستی است، با محکومیت جهانی روبرو شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.