حسین مدرس خیابانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قیمت لوازم خانگی تولید داخل نسبت به سال گذشته نیز کاهش یافته است، افزود : صنعت تولید لوازم خانگی کشور سال‌ها از واردات بی‌رویه رنج می‌برد، از این رو برای حمایت از تولیدات داخلی واردات بی‌رویه را ممنوع کردیم و در حال حاضر ظرفیت تولید لوازم خانگی در داخل بیش از دو برابر نیاز کشور است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تنها در حوزه کولر گازی کمبود وجود دارد افزود: تولیدات کنندگان داخلی باید از فرصت ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی استفاده و تلاش کنند تا کیفیت کالاهای ساخت داخل و خدمات پس از فروش آنها ارتقا یابد و با سرمایه گذاری در این زمینه برند خود را به مردم معرفی کنند.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی ادامه داد: مسوولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا در تلاش هستند تا میزان قاچاق لوازم خانگی به داخل کشور را کاهش دهند و هر چند با توجه به نرخ ارز قاچاق کالا دیگر مصرفه اقتصادی ندارد.

وی با اشاره به اینکه تنها با وضع قوانین نمی توان آمار قاچاق کالا را به صفر رساند بیان کرد: تعیین قیمت کالاهای ایرانی به گونه ای که برای مردم صرفه اقتصادی داشته باشد، یکی از مهم ترین راهکارها برای جلوگیری از قاچاق کالا است.

مدرس خیابانی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ استفاده از لوازم خانگی ساخت داخل و تشویق مردم به خرید این کالاها گفت: در حال حاضر کیفیت صنایع جانبی لوازم خانگی کشورمان به گونه‌‍ای است که این لوازم سالانه ۴۰۰ میلیون دلار به کشور های همسایه ، اروپایی و آفریقایی صادر می شود.

وی در پایان هدف از برگزاری نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی را علاوه بر ارتقا و رونق بازار تولیدات داخل ، توسعه صادرات در این حوزه اعلام کرد .

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.