لادن حیدری روز شنبه در دومین همایش حقوق نشر در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با تاکید بر اینکه حفظ حق مولف یکی از مبانی توسعه است، با بیان اینکه اگر پدیدآورندگان فرهنگ و هنر نباشند، فرهنگ به وجود نمی‌آید، اظهار داشت: در راستای حمایت از حقوق مولف یکی از مواردی که در سیاست‌گذاری‌ها پیگیری می‌شود تجاری کردن آثار خلق شده است.

وی در همایش حقوق نشر با تاکید بر ضرورت افزایش توجه به تجارت و ارزآوری آثار فرهنگی، گفت: در سال‌های متمادی به دلیل عدم حمایت کامل و کافی از خالقان آثار فرهنگی و هنری، شاهد خروج اهالی فرهنگ از کشور بودیم، این درحالیست که از دست دادن فعالان فرهنگی آسیبی بیش از تعطیلی یک پالایشگاه دارد.

معاون وزیر فرهنگ با اشاره به اینکه حقوق مولف در دو حوزه به صورت جدی پیگیری می‌شود؛ گفت: حقوق خالقان آثار به عنوان توسعه‌دهندگان فرهنگ در قالب حمایت از ماندگاری آثار در چهارچوب‌های قانونی مورد توجه است.

حیدری ادامه داد: در راستای افزایش رضایتمندی مولف و توجه هرچه بیشتر به اقتصاد فرهنگ و هنر در روزهایی که اقتصاد در ابعاد دیگر تحریم بوده، توجه به حقوق مولفان می‌تواند به ارزآوری منجر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در راستای حمایت از حقوق مولفان، حق تالیف افرادی که حق مولفی را نقض کرده‌اند با جدیت بیشتری لغو خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درعین حال تاکید کرد: به منظور جلوگیری از هدر رفت انرژی و موازی‌کاری بر برپایی جلسات دوره‌ای هم‌اندیشی را ضروری است.

دومین همایش حقوق ملی نشر روز شنبه ۲۵ آبان ماه با حضور لادن حیدری معاون توسعه‌ مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیکنام حسینی پور مدیر عامل خانه کتاب، جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و قلم، کارشناسان حوزه حقوق مالکیت ادبی در سالن شهید آوینی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.