«عمران خان» طی سخنرانی در نشست پایانی سمینار «صلح و توسعه در جنوب آسیا، خاورمیانه و آسیای مرکزی» که از سوی اندیشکده پژوهش های سیاسی اسلام آباد به مدت دو روز برگزار شده بود، افزود: ما هرگز خصومت و درگیری در منطقه نمی خواهیم بلکه مُصرانه به دنبال جلوگیری از هرگونه رویارویی در همسایگی خود می باشیم.

وی تاکید کرد: در صورت لغو تحریم های ضدایرانی و بهبود روابط تهران و واشنگتن، پاکستان می تواند از ظرفیت های اقتصادی ایران بهره ببرد.

نخست وزیر پاکستان با تاکید بر جلوگیری از تشدید تنش ها در منطقه خاورمیانه، افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از وی خواسته بود تا با هدف کمک به هموارسازی مسیر گفت وگوها میان تهران و واشنگتن، با مقام های ایران صحبت کند.

وی همچنین با اشاره ابتکار میانجیگری اخیر خود برای کمک به بهبود روابط ایران و عربستان، تاکید کرد: عربستان دوست ما است و جمهوری اسلامی ایران نیز علاوه بر کشور دوست، همسایه پاکستان است که همواره در زمان دشوار در کنار ما قرار داشته است.

عمران خان افزود: پاکستان به تلاش های خود برای بهبود روابط میان دو کشور دوست ادامه می دهد تا اطمینان پیدا کند که هیچ درگیری در منطقه و همسایگی خود رخ ندهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.