به گزارش «ایرنا» وزارت امورخارجه پاکستان روز دوشنبه اعلام کرد: «عمران‌خان، نخست‌وزیر این کشور به دعوت رسمی حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، اول اردیبهشت (۲۱ آوریل) در سفری دو روزه و رسمی به ایران خواهد آمد. این اولین سفر عمران‌خان به ایران از زمان تصدی کرسی نخست‌وزیری پاکستان محسوب می‌شود.» همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، نخست‌وزیر پاکستان در سفر رسمی دو روزه خود (۱ و ۲ اردیبهشت ماه) ابتدا برای زیارت امام رضا(ع) به مشهد سفر خواهد کرد و بعد از آن راهی تهران می‌شود. هدف از این سفر کوتاه زیارت و دیدار با برخی مقامات ایرانی بیان شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نخست‌وزیر پاکستان قبل از سفر به ایران برای رسیدگی به موضوع حمله تروریستی علیه شیعیان به شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان سفر می‌کند. هیات عالی‌رتبه نخست‌وزیر پاکستان متشکل از وزرای دارایی، حقوق بشر، دریانوردی، وزیر امور هماهنگی ایالات، مشاوران نخست‌وزیر در امور بازرگانی و پاکستانی‌های مقیم خارج کشور و تنی چند از مقامات ارشد دولت اسلام‌آباد خواهد بود.

با نزدیک شدن به سفر مهم رهبر حزب تحریک‌انصاف پاکستان به‌عنوان حزب حاکم این کشور، رسانه‌های پاکستانی از جمله کارشناسان حوزه روابط خارجی و منطقه‌ای معتقدند که عمران‌خان تلاش می‌کند تا ضمن همفکری با دولت جمهوری اسلامی ایران، به بهبود اوضاع منطقه‌ای از جمله تقویت اتحاد در جهان اسلام کمک کند. نخست‌وزیر فعلی پاکستان با توجه به تحولات اخیر در خاورمیانه و مسائل مربوط به روابط ایران و برخی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس، بارها تمایل خود را برای کمک به حل مسائل منطقه، نقش‌آفرینی برای جلوگیری از درگیری‌ها در خاورمیانه و از همه مهم‌تر کمک به حل مناقشه یمن ابراز کرده بود. عمران‌خان چند‌ ‌بار پیشنهاد میانجیگری بین تهران-ریاض را ارائه کرده و گفته بود که وی درخصوص جنگ یمن با جمهوری اسلامی ایران و عربستان ارتباط برقرار کرده است.