وبگاه وزارت خارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای نسبت به روی کار آمدن دولت جدید در بولیوی واکنش نشان داد.

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس، لندن با استقبال از روی کارآمدن «جنینه آنز» به عنوان رئیس جمهور موقت بولیوی، همچنین از اعلام برگزاری انتخابات زودهنگام استقبال کرده است.

به گفته وزارت خارجه انگلیس، برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه، باعث اعتمادسازی به دموکراسی در بولیوی خواهد شد.

انگلیسس در بیانیه خود همچنین ابراز امیدواری کرده است تا همه گروه‌ها و احزاب سیاسی بولیوی، برای بازگشت آرامش به این کشور تلاش کنند.

بیانیه وزارت خارجه انگلیس که به معنای به رسمیت شناختن دولت جدید در بولیوی است، پس از اقدام مشابه آمریکا در به رسمیت شناختن دولت جدید بولیوی انتشار یافته است.

جنینه آنز ۵۲ ساله، معاون دوم مجلس سنای بولیوی روز گذشته با وجود به حد نصاب نرسیدن پارلمان خود را رئیس جمهوری این کشور معرفی کرد و از لزوم «ایجاد فضای صلح اجتماعی» در داخل کشور سخن گفت.

این سناتور راستگرا همچنین گفت که خواهان برگزاری انتخابات در سریع‌ترین زمان ممکن است. 

بولیوی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اواخر اکتبر، با یک بحران سیاسی جدی روبرو شده است.

«اوو مورالس»، رئیس جمهوری سابق بولیوی که در انتخابات به پیروزی رسیده بود، اوایل همین هفته پس از درخواست فرمانده ارتش، مجبور به واگذاری قدرت شد و پس از آن به مکزیک پناهنده شد.

با وجود آن که بسیاری از کشورها تحولات اخیر در بولیوی را کودتا خوانده‌اند، اما دولت آمریکا از اقدام ارتش بولیوی علیه رئیس جمهور سابق این کشور حمایت کرده و دولت جدید بولیوی را به رسمیت شناخته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.