به گزارش نشریه «تایمز» روز یکشنبه به نقل از منابع مطلع نوشته است که اگر «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس نتواند این هفته موافقت پارلمان این کشور با توافق «برگزیت» با اتحادیه اروپا را کسب کند، این اتحادیه مهلت اجرای برگزیت را تا ماه فوریه سال ۲۰۲۰ (نیمه بهمن-نیمه اسفند) به تعویق می‌اندازد.

 

یک منبع دیپلماتیک به این نشریه گفته است که پس از تعویق مهلت برگزیت، لندن می‌تواند تا پیش از ضرب‌الاجل جدید، هر زمان که موافقت پارلمان را جلب کرد، اتحادیه اروپا را ترک کند.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا برای تصمیم‌گیری در مورد تعویق دوباره ضرب‌الاجل برگزیت، منتظر مشخص شدن نظر پارلمان انگلیس در مورد توافق کنونی میان لندن و بروکسل است. نمایندگان پارلمان قرار است روز سه‌شنبه در این مورد رأی‌گیری کنند.

قرار بود رأی‌گیری در مورد برگزیت روز شنبه انجام شود، اما با تصویب متممی که تصمیم‌گیری در این مورد را تا پایان سال جاری میلادی به تعویق می‌اندازد، دولت از ارائه توافق با بروکسل به پارلمان خودداری کرد و رأی‌گیری در این مورد را به سه‌شنبه موکول کرد.

جانسون آخر هفته گذشته با اتحادیه اروپا به توافق تازه‌ای برای خروج انگلیس دست یافت، اما سران احزاب معارض و حتی برخی از حامیان اصلی خروج از اتحادیه اروپا این توافق را غیرقابل قبول خوانده و گفته‌اند که آن را رد می‌کنند.

نزدیک به چهار سال است که انگلیس درگیر معضل برگزیت است و اختلاف میان دولت و پارلمان انگلیس از یکسو، مشکل مرز میان دو ایرلند از سوی دیگر و همچنین لزوم توافق میان لندن و اعضای اتحادیه اروپا، این پرونده را به کلافی سردرگم بدل کرده که حل آسانی برای آن متصور نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.