به گزارش شبکه تلویزیونی" سی‌ان‌ان" عربی، کاتس همچنین روز سه‌شنبه اعلام کرد، حضور رژیم صهیونیستی در نمایشگاه اکسپو که قرار است سال آینده در دوبی برگزار شود گفت که این اقدام بیانگر جایگاه روز اسرائیل در منطقه و جهان است.

کاتس پیشتر اعلام کرده بود که دولت رژیم صهیونیستی خواستار عادی‌سازی روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس است.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی ۱۰ تیرماه ۹۸ برای نخستین بار به امارات متحده عربی سفر کرد.

وی پیشتر و درخصوص این سفرش به امارات اعلام کرد: در خصوص خط آهن بندر "حیفا" برای انتقال زمینی کالا از اروپا به کشورهای حاشیه خلیج فارس با مقام های اماراتی تبادل نظر صورت گرفت.

کاتس ۱۵ مردادماه نیز اعلام کرد: بر این باورم که عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی بزودی محقق خواهد شد و ما می توانیم با حاشیه نشینان خلیج (فارس) بصورت علنی روابط داشته باشیم.

وی در آن زمان گفته بود: هیچ نزاعی میان اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود ندارد و تنها مانع (توسعه روابط) میان ما، مساله فلسطین است.

وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی آذرماه ۹۶ نیز در مقام وزیر حمل و نقل و اطلاعات رژیم صهیونیستی وقت از پروژه خط آهن فلسطین اشغالی به اردن، عربستان و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس خبر داده و گفته بود: " قرار است، این خط راه آهن بندر حیفا را به حاشیه خلیج فارس وصل کند.

از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز ۲۵ اکتبر ۲۰۱۸ (۳ آبان ۹۷) و در سفری غیرمنتظره به سلطان‌نشین عمان رفت و با "سلطان قابوس بن سعید" پادشاه این کشور دیدار و گفتگو کرده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.