به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور  متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است:

نظر به سوالات خبرنگاران عزیز و اصحاب شریف رسانه در خصوص خبر صدور بخشنامه ای در ارتباط با نحوه تعیین مسئولان دفاتر مدیران نکات ذیل برای آگاهی افکار عمومی ارائه می‌شود:

۱- همچنان که وزیر محترم کشور در حاشیه جلسه امروز دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران، در مقام اختصار و اجمال، اشاره داشتند، هرگز بخشنامه مستقلی در این ارتباط از سوی وزارت کشور صادر نشده است.

۲- با توجه به ماموریت شورای اجتماعی کشور در عرصه صیانت از حقوق شهروندی و حجاب و عفاف،  در اردیبهشت سال ۱۳۹۴، مجموعه مقررات و توصیه های موثری به منظور تحقق حقوق شهروندی و صیانت از ابعاد مختلف فرهنگ پر ارزش حجاب و عفاف در جامعه، از سوی وزارت کشور به دستگاه‌های عضو شورای اجتماعی کشور ابلاغ شده است.

۳- در مجموعه توصیه های یاد شده، بدرستی بر ترجیح انتخاب منشی و مسؤول دفتر خانم برای مدیران زن و آقا برای مدیران مرد تصریح شده است.

۴- با توجه به اقتضائات و نوع روابط کاری در مشاغل منشی و مسؤول دفتر و اجتناب ناپذیری تعامل مستمر با مدیر، این ترجیح، کاملا واقع بینانه و در راستای تکریم شأن انسانی و حریت معنوی و اخلاقی کارکنان و مدیران توصیه و ابلاغ شده است.

۵- صیانت از حقوق شهروندی و دفاع از تحقق اصول اخلاقی، انسانی و اسلامی، سیاست و برنامه پیوسته وزارت کشور در دولت تدبیر و امید است و به فضل الهی و با حمایت مردم شریف و عزیز دنبال خواهد شد

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.