محمود واعظی عصر سه‌شنبه در هشتمین نشست اعضای شورای مدیران کل دفاتر وزارتی و حوزه ریاست سازمان‌ها و نهادهای دولتی، با بیان اینکه روند کشور به سمت توسعه و پیشرفت است، گفت: دولت انتقادهای سازنده را با جان و دل می‌پذیرد همانطور که در مقابل تخریب‌ها سکوت نخواهد کرد. خوشبختانه کارنامه دولت قابل قبول و دفاع است و ما مسئولان باید امانت‌دار زحمات کارکنان خود باشیم که شبانه‌روز برای تحقق برنامه‌ها و وعده‌های دولت به مردم، تلاش می‌کنند.

وی با وجود اعمال تحریم فروش نفت ایران و کاهش درآمدهای کشور را یکی از دستاوردهای مهم دولت دانست و افزود: اگر روند طبیعی ادامه داشت و تحریم‌های بی‌سابقه با خروج آمریکا از برجام به کشور ما تحمیل نمی‌شد، برنامه‌ریزی‌ها بر این بود که میوه اقدامات و دستاوردهای دولت یازدهم در دولت دوازدهم چیده شود.

رئیس دفتر رئیس جمهوری ضرورت ارتباط و تعامل گسترده‌تر با مردم را از طرف مدیران دولتی مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: ارتباط بیشتر با مردم و تعامل با آحاد جامعه را در سفرهای پرتعداد وزرا و مسئولان دولتی در دستور کار قرار دادیم و تاکید داشتیم که تعامل و ارتباط با مردم هیچوقت نباید قطع شود.

واعظی با تاکید بر اینکه کلید حل همه مشکلات کشور اعم از سیاسی و اقتصادی در داخل است، گفت: با کمک مردم و همبستگی مسئولان و همکاری نزدیک قوای سه‌گانه و نهادها از مشکلات عبور خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه حدود دو سال از عمر این دولت باقی مانده، تصریح کرد: تلاش همه ما باید این باشد که در این فرصت باقی‌مانده، مردم در عمل و در ذهن خود خاطره مثبتی از عملکرد دولت تدبیر و امید در طول هشت سال داشته باشند تا این تفکر و اندیشه برای اداره کشور ادامه یابد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم جریان‌سازی‌های کاذب ذهن جامعه را مشوش کند، تأکید کرد: شفاف‌سازی، صیانت از حقوق شهروندی، مبارزه با فساد، شایسته‌سالاری، تشکیل میز خدمت، ارتقای سلامت اداری، تحقق دولت الکترونیک، حمایت از بخش خصوصی، تقویت اقتصاد دیجیتال و استفاده از فضای مجازی و شرکت‌های دانش‌بنیان و صرفه‌جویی از مهم‌ترین شعارهای دولت و سیاست مورد توجه مدیران بوده که باید با قوت ادامه یابد.

واعظی در ابتدای سخنان خود نیز با قدردانی از تلاش همه دستگاه‌ها برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) گفت: در این گردهمایی و آیین مذهبی باشکوه شاهد مدیریت بسیار عالی استانداران، فرمانداران، شهرداران و همه دست‌اندرکاران بویژه در استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام بودیم که همبستگی ملی را به نمایش گذاشتند و باعث غرور ملی شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.