سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح در بازدید از تیپ ۶۵ نیروی ویژه هوابرد ارتش با اشاره به نقش نیروهای مسلح در برابر دشمنی‌ها و تهدیدات گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در برابر این همه دشمنی و توطئه، تحریم و فشار و تهدیدات علیه کشور، مسئولیت بسیار سنگین برقراری امنیت پایدار، ایجاد و ارتقای بازدارندگی کارآمد و موثر را بر عهده دارند. اگر کشور دارای امنیت است، به خاطر همین بازدارندگی است.

وی به دشمنی تاریخی آمریکا با ملت و کشور ایران و تجاوزگری رژیم صهیونیستی اشاره کرد و یادآور شد: در مورد دشمنی آمریکای جنایت کار و صهیونیسم آدم کش، هیچ تردیدی در جهان وجود ندارد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه بازدارندگی، مانع تهاجم دشمن به ایران است گفت؛ اگر اتفاقی نمی‌افتد و تهاجمی صورت نمی‌گیرد، صرفا به خاطر بازدارندگی کارآمدی است که در برابر این تهدیدها وجود دارد.

سردار باقری تاکید کرد: دشمن باید بداند اگر به مرزهای میهن اسلامی تجاوزی صورت بگیرد با یک ملت یک‌پارچه و تابع رهبر که دارای نیروهای مسلح مقتدر و توانمندی است، مواجه خواهد شد و این مواجهه حتما همراه با تلفات سنگین، انهدام تجهیزات و آبروریزی سنگین همراه خواهد بود و منفعتی که از این تهاجم خواهد برد، قابل قیاس با هزینه سنگینی که باید بپردازد، نیست.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح ما در طول تاریخ و چهل سال انقلاب اسلامی نشان دادند که قصد هیچ‌گونه تهاجم و تجاوز به هیچ کشوری را ندارند گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هیچ چشم داشتی به منابع و یک وجب خاک همسایگان ندارند، اما در برابر تهاجم و بدخواهی دشمنان می‌ایستند و این ایستادگی را در دفاع مقدس نشان دادند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دوستان به ما اطمینان می‌کنند و دشمنان از ما وحشت دارند چرا که باید چنین رویه‌ای در برخورد با دوستان و دشمنان وجود داشته باشد.

سردار سرلشکر باقری در پایان با ابراز خرسندی از آمادگی رزمی و توان دفاعی تیپ ۶۵ نوهد گفت؛ ان‌شاءالله روز به روز شاهد آمادگی بیشتر تیپ ۶۵ و سایر واحدهای ارتش باشیم و با وحدت و یکپارچگی میان ارتش و سپاه و با هماهنگی کامل میان قوای مسلح کشور، همه دست در دست هم بتوانیم کشوری امن و آرام ایجاد کنیم تا در بستر این امنیت کشور مسیر خود را به سوی پیشرفت و توسعه ادامه دهد.

وزیر دفاع: توسعه امنیت دریایی را باید با اهتمام بیشتری دنبال کنیم

هم‌چنین فارس نوشت: 

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دربازدید از رده های صنایع دریایی وزارت دفاع، رسیدن به فناوری های پیشرفته و پیچیده در عرصه پیشرانه و موتور را از دستاوردهای سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع بر شمرد و اظهار داشت: حرکت در لبه فناوری و تطبیق تولیدات در سطح استانداردهای پذیرفته شده بین المللی مهمترین شاخصه تولیدات دریایی در وزارت دفاع است.

وزیر دفاع با اشاره به موقعیت ژئوپولتیک جمهوری اسلامی ایران و اهمیت آب های آزاد در ایران، افزود: قدرت آفرینی و تولید اقتدار دریایی همسو با سایر مؤلفه های دفاعی در عرصه زمینی و هوایی و الکترونیک از اهمیت بسزایی برخوردار است.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به طرح شکست خورده دشمن مبنی بر ائتلاف دریایی، خاطر نشان کرد: ما امروز به نقطه ای از بازدارندگی در تمامی حوزه های رزم رسیده ایم که به حمدالله گزندی کشور ما را تهدید نمی کند؛ اما این موضوع هشداری است که ما ساز و کار توسعه امنیت در حوزه دریا را با اهتمام بیشتری دنبال کنیم.

وزیر دفاع با بیان اینکه صنایع دریایی ما امروز از وضعیت مناسبی برخوردار است، اظهار داشت: نخبگان و پژوهشگران عرصه صنعت دفاعی باید با آینده پژوهی، تهدیدات آینده را بررسی و طرح های لازم را در اختیار دست اندرکاران قرار دهند.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه دامنه تهدیدات هر روز و به انحاء گوناگون در حال تغییر است، اظهار داشت: خلاقیت و نوآوری شرط لازم حرکت در مسیر تولید امنیت است و این مسیر بایستی با جدیت ادامه داشته باشد.

وزیر دفاع با بیان اینکه صنعت دفاعی امروز در جایگاه رفیعی ایستاده است تصریح کرد: تبدیل تحریم به فرصت با تکیه بر تخصص سرمایه های ارزشمند انسانی  و دانش بومی صنعت دفاعی را به یک صنعت بالنده، پویا و کارآمد مبدل ساخته و این مسیر با قوت بیشتر ادامه خواهد یافت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.