چطور می‌توان موشک‌های چند متری را به یمن  ارسال کرد؟

او ادامه داد: یمن امروز در محاصره کامل قرار دارد و همه‌ راه‌های آن بسته است و مدت‌هاست حتی امکان ارسال دارو نیز به آنجا وجود ندارد. سردار باقری ادعای ارسال موشک‌های ایرانی به یمن را کذب دانست و افزود: چطور وقتی امکان ارسال دارو وجود ندارد، می‌توان موشک‌های چندمتری را به یمن ارسال کرد؟ رئیس ستادکل نیروهای مسلح در عین حال تصریح کرد: ما به ارتش مردمی یمن کمک‌های مستشاری و فکری می‌کنیم و مسوول این کار، سپاه پاسداران است و تا آخر هم کنار مردم یمن می‌ایستیم تا این تجاوز را از خود دور کنند.

حفر تونل‌های موشکی ادامه دارد

همزمان فرمانده هوافضای سپاه با بیان اینکه حفاری تونل‌های موشکی از سال ۱۳۶۳ شروع شده و تا امروز شبانه‌روزی ادامه دارد، گفت: نگرانی دشمنان از این است که این امکانات در دسترس آنها نیست. به گزارش خبرگزاری مهر، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در برنامه تلویزیونی «چهل ستون» اظهار کرد: در دنیا فقط ابرقدرت‌ها توانایی طراحی و تولید موشک‌های نقطه زن را دارند و تعداد کشورهای تولید‌کننده موشک‌های نقطه زن کمتر از ۱۰ کشور است. ما امروز در منطقه قدرت اول موشکی هستیم و در جهان هم جزو ۷، ۸ کشور برتر هستیم.

او با بیان اینکه نوع نگاه، اعتقاد و نگرش همه مسوولان در ۳۴ سال گذشته به عرصه موشکی با یک اعتقاد واحد بوده است، افزود: اگر در اقتصاد مشکل داریم به این دلیل است که مسوولی که می‌آید، مسوول قبلی را تخریب می‌کند؛ اما در موشکی و نیروهای مسلح این‌گونه نیست و این تبدیل به یک فرهنگ شده که اگر این فرهنگ منتقل شود، در سایر بخش‌های کشور مشکلی نخواهیم داشت. سردار حاجی‌زاده درخصوص اهمیت پدافند هوایی نیز گفت: حدودا ۱۰ سال پیش در حوزه پدافند هوایی تقریبا هیچ امکاناتی نداشتیم و خریدار بودیم در حالی که تجهیزاتی به ما نمی‌فروختند. فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهار کرد: امروز از ایده تا محصول در حوزه پدافند ایرانی است و سفارش می‌دهیم که این رادار را با چنین ویژگی نیاز داریم.

او گفت: درحال طراحی سامانه راداری هستیم که بر خلاف رادارهای موجود در دنیا که ثابت و استقراری هستند، این سامانه در حین حرکت با هدف درگیر می‌شود و آن را منهدم می‌کند. سردار حاجی‌زاده پیرامون موضوع استفاده از فناوری‌های نظامی در حوزه غیرنظامی نیز تصریح کرد: فناوری‌های پیشرفته در بخش تسلیحات استفاده می‌شود و در بخش غیرنظامی هرچه هست پایین‌تر از آن قرار دارد و همگی ذیل فناوری‌های نظامی تعریف می‌شوند. فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر اینکه ما در بخش غیرنظامی مسوول نیستیم و فقط می‌توانیم کمک کنیم، اظهار کرد: متاسفانه در ایران این موضوع را سیاسی می‌کنند و مطرح می‌شود که نیروهای مسلح می‌خواهند دخالت کنند، درحالی‌که در دنیا برای نظامی‌ها هزینه می‌شود تا در بخش‌های غیرنظامی نیز فناوری آنها استفاده شود.

سپاه هیمنه بزرگ‌ترین ارتش دنیا را شکست

از سوی دیگر فرمانده نیروی قدس سپاه نیز گفت: سپاه با شکستن هیمنه ارتش آمریکا، پوشالی بودن آن را به جهانیان نشان داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در بیست و سومین مجمع سراسری فرماندهان سپاه از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان پرچمدار عزت مسلمین یاد و اظهار کرد: این نهاد انقلابی و مردمی به اعتبار هویت و پیشینه تاریخی و انقلابی خود، از پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌های دینی و اخلاقی فاصله نگرفته و روزبه‌روز باید به تقویت و تعمیق رفتار دینی و ارزش‌مدار بیندیشد.

سرلشکر سلیمانی در ادامه با تبیین وضعیت جاری منطقه و تحولات راهبردی و اعجازگونه جبهه مقاومت و ضد صهیونیستی و تاثیرات آن در معادلات آینده اظهار کرد: راه غلبه بر دشمنان هموار شده است، اما پیوسته باید با حکمت عمل کنیم؛ همان‌گونه که طی ۲۰ سال اخیر با استراتژی و راهبرد‌های متنوع دشمن را زمین‌گیر و وادار به شکست کرده‌ایم. فرمانده نیروی قدس سپاه در پایان با تاکید بر اینکه امروز حصار‌ها برابر اراده سپاه اعتبار و کارآیی ندارند، گفت: سپاه هیمنه بزرگ‌ترین و مجهزترین ارتش دنیا یعنی ارتش آمریکا را شکست و پوشالی بودن آن را به جهانیان نشان داد.

سلیمانی شهیدان همت، باکری، خرازی، باقری، زین الدین و کاظمی را از جمله تربیت یافتگان مکتب ولایت فقیه و سپاه برشمرد و خاطرنشان کرد: سپاه به برکت این سرمایه‌های جاودانه و برخورداری از خیل عظیم شهدای زنده و پاسدارانی متدین، و متعصب به دین و آموزه‌های عاشورا و تاسوعای حسینی، خود را فراتر از هر جریان و جناح سیاسی جلودار پاسداری از انقلاب می‌داند. او افزود: سپاه به برکت هوشمندی و هوشیاری و پشتوانه مردمی و تبعیت از، ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی طی ۴۰ سال گذشته از متن بحران ها‌ی سخت و تاریک فراروی انقلاب اسلامی با سربلندی و عزت عبور کرده و فرصت‌های مهم و بزرگی را برای پیش روندگی انقلاب و پیشرفت کشور ایجاد کرده است.