تفاهم نامه همکاری فی مابین صندوق ضمانت صادرات ایران و گروه صنعتی ایران خودرو درراستا توسعه صادرات محصولات این خودرو ساز بین فرشاد مقیمی و افروز بهرامی امضا ءشد.

افروز بهرامی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان صندوق ضمانت صادرات ایران وگروه صنعتی ایران خودرو افزود: آمادگی داریم تا ریسک های سیاسی صادرات خودرو به کشورهای همسایه بخصوص سوریه و عراق را بپذیریم.

وی با اشاره به اینکه صادرات به کشورهای همسایه از اولویت های راهبردی صندوق به شمار می رود، افزود: برای تامین منابع مالی، درقالب اعتبار خریدار از طریق بانک توسعه صادرات و با ضمانت صندوق ضمانت صادرات تا میزان ۱۵ میلیون دلار برای صادرات محصولات ایران خودرو به سوریه عملیاتی می شود.

فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی یران خودرو نیز در این مراسم با اشاره به اینکه برای بازار سوریه و عراق زحمات زیادی کشیده شده است، گفت:در این مقطع باید همه تلاش کنند تا آن را حفظ کنیم.

وی افزود: این موضوع نیازمند حمایت های مالی از سوی بانک توسعه صادرات، صندوق توسعه ملی و صندوق ضمانت صادرات است تا ایران خودرو بتواند محصولات خود را به بازار این کشورها عرضه کند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به اینکه محصول ایران خودرودر حال حاضر در شرایط رقابت با سایر رقبای خودرو ساز خود از جمله چین قرار دارد، اظهارداشت:باید از این فرصت به منظور سودآوری برای کشور استفاده کرد و مطمئن هستیم اگر محصولات ایران خودرو به بازار سوریه ارسال شود شرایط فروش خوبی را شاهد خواهیم بود.
مقیمی ابراز امیدواری کرد:از طریق بازار سوریه و عراق باب جدیدی در توسعه صنعت خودرو کشور باز شود که این موضوع نیازمند همراهی برخی نهادها برای تامین مالی ایران خودرو است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.