به نظر می رسد تجهیزاتی  که برای بسته بندی و تهیه غذاهای رستوران و غذاهای آماده استفاده می شود مقصر اصلی این مشکل است.

پرفلوروکسیل و پلی فلوئوروکسیل ، یک گروه از مواد شیمیایی است که به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند و در برابر حرارت مقاوم هستند و به راحتی تخریب نمی شوند. به همین دلیل از آنها در وسایل آشپزی بدون چوب ، پارچه های مقاوم در برابر لکه یا ضد آب و کف های آتش نشانی استفاده می شود.

مطالعات مربوط به بزرگسالان و کودکان آمریکایی این مواد شیمیایی مصنوعی را در رگ های خون ۹۷ تا ۱۰۰ درصد از جمعیت پیدا کرده است. تصور می شود که رژیم غذایی عامل مهمی در چگونگی تشکیل این مواد در بدن است. دکتر لورل شیدر در موسسه سایلنت اسپرینت در ماساچوست به بررسی تأثیر عادتهای غذایی در سطح PFAS در خون پرداخته است.

شریدر و همکارانش داده های بیش از ۱۰،۰۰۰ شرکت کننده را در موسسه آزمایشات تغذیه ای و بهداشت آمریکا از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۴ تجزیه و تحلیل کردند. شرکت کنندگان نمونه خون و همچنین اطلاعات دقیقی درباره محل تهیه غذای آنها در ۲۴ ساعت گذشته ، هفته ها ، ماه ها و سال را بررسی کردند. از هر چهار مورد، سه مورد دچار این مشکل بودند و غلظت خون بالایی داشتند. اغلب این افراد اعلام کردند که مرتب فست فود و غذاهای رستورانی مصرف می کردند.

مشخص نیست که اثرات طولانی مدت قرار گرفتن در معرض PFAS چیست اما برخی از این مواد شیمیایی می توانند سالها در بدن بمانند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد قرار گرفتن در معرض PFAS ممکن است باعث سرطان و افزایش وزن شود و بر باروری ، رشد کودک و سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.