به گزارش خبرگزاری آلمان، وضعیت کودکان در یمن به شکل قابل ملاحظه‌ای وخیم شده است و هزاران نفر از کودکان در جریان جنگ کشته شده‌اند.

«ویرجینیا گامبا» نماینده ویژه سازمان ملل در زمینه کودکان در بحران گفت: «آسیب کودکان در یمن از زمان این گزارش بدتر شده است...جامعه غیر نظامی به خصوص کودکان، اسیر بحرانی شده‌اند که بودن در چنین مکانی را انتخاب نکرده‌اند.»

در این گزارش آمده است که شمار قابل توجهی از این کودکان در جریان حملات هوایی، درگیری‌های زمینی، انفجار مین و بمب یا حملات انتحاری کشته شده‌اند. افزون بر سه هزار کودک هم به عنوان سرباز به کار گرفته شده‌اند.  این در حالی است که حملات به مدارس و بیمارستان‌ها همچنان بسیار بالاست و ساختمان‌ها در ۳۸۱۳۴۵ مورد از ۳۸۱ مورد، تخریب شده‌ است.

سازمان ملل همچنین درباره اینکه میلیونها نفر از مردم یمن در معرض خطر قحطی قرار دارند، هشدار داده و اعلام کرده است که بیشتر از هشت میلیون کودک، دسترسی کافی به آب ندارند و دو میلیون از کودکان هم به شدت دچار سوء‌تغذیه هستند.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.