اسپوتنیک گزارش داد، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت: ائتلاف متجاوز عربی برای حمله مجدد به الحدیده طی روزهای آتی آماده می‌شود. هدف اظهارات و تبلیغات رسانه‌ای کنونی زیبا جلوه دادن وجهه کشورهای متجاوز و فراموش کردن این مساله است که چه کسی عامل قحطی در یمن است.

محمد علی الحوثی گفت: سازمان جهانی غذا، غذای فاسد را با جنگ رسانه‌ای که رهبری آن را یک مدیر آمریکایی برعهده دارد، عوض می‌کند. این اظهارات از سیاست مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا متأثر است که از ادامه فروش سلاح‌هایی که به قتل مردم یمن می‌انجامد، حمایت می‌کند.

وی گفت: سازمان جهانی غذا باید غذاهای فاسد خود را پس بگیرد. عدالت حکم می‌کند که غذای فاسد خریده نشود. ما خواهان تدابیر درست و شفاف و نظارت واقعی طبق قانون هستیم.

الحوثی افزود، مدیر اجرایی سازمان جهانی غذا باید به اعتراض‌هایی که به او درباره غذاهای فاسد می‌شود، گوش کند.

این در حالی است که دیوید بیسلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا نسبت به تعلیق احتمالی کمک‌های بشردوستانه به یمنی‌ها طی روزهای آینده هشدار داد.

وی در جلسه شورای امنیت مدعی شد که این مساله به خاطر تحویل کمک‌ها با اهداف نادرست و نبود استقلال فعالیت در مناطق تحت سیطره حوثی‌هاست.

وی خطاب به حوثی‌ها گفت: فقط بگذارید ما کار خودمان را بکنیم.

این مسؤول گفت: اگر ما به این تضمین‌ها دست نیابیم دست‌کم از روزهای آینده تعلیق تدریجی کمک‌های غذایی را آغاز خواهیم کرد. به رغم اینکه تعلیق را شروع کنیم به ارائه غذا به کودکانی که از سوءتغذیه رنج می‌برند و زنان باردار و مادران شیرده ادامه خواهیم داد. برنامه جهانی غذا از اجرای توافقی که با حوثی‌ها درباره ثبت اسامی نیازمندان و راه اندازی سامانه آمارگیری شامل گرفتن اثر انگشت و شناسایی عنبیه برای شناسایی هویت افراد که به روند کمک‌رسانی‌ها کمک می‌کند، ناتوان است.

وی افزود: ما در ماه به بیش از ۱۰ میلیون تن کمک‌رسانی می‌کنیم اما من به عنوان رئیس برنامه جهانی غذا نمی‌توانم تأیید کنم که تمامی کمک‌ها به کسانی که به شدت نیازمندند می‌رسد چراکه آن‌ها به ما اجازه نمی‌دهند به صورت مستقل فعالیت داشته باشیم.

در بیانیه صادره از سوی شورای امنیت اعضای این شورا بهره‌برداری از کمک‌های بشردوستانه برای اهداف نادرست از سوی حوثی‌ها محکوم و بر تضمین رسیدن کمک‌ها به دست نیازمندان تأکید شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.