انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه ستاد بازآفرینی استان تهران اظهار داشت: روز دوشنبه با رئیس جمهور دیداری داشتیم و گزارش عملکردی در خصوص مسائل و مشکلات تهران ارائه دادیم.

وی گفت: در کنار مسائل زیست محیطی، آب، نوسازی مدارس، حمل‌ونقل ریلی یکی از مسائلی که رئیس جمهور تأکید کرد احیای بافت فرسوده در تهران است.

استاندار تهران ادامه داد: یکی از مهم‌ترین معضل‌ها در سبد خانوار بحث مسکن است و باید از ظرفیت بازآفرینی بافت فرسوده استفاده شود.

وی گفت: متأسفانه ما تحرک و پویایی در بازآفرینی بافت فرسوده ندیده‌ایم و یک برنامه‌ریزی باید از قبل انجام شود تا بتوانیم از آن استفاده کنیم.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: ما از اعتبارات ماده ۱۸ به خوبی نتوانستیم بهره‌مند شویم و تنها ۴درصد این اعتبارات اختصاص یافته است. بنابراین باید پویایی جدی در این زمینه شاهد باشیم. 

استاندار تهران در واکنش به موضوعی مبنی بر واگذاری زمین‌ها به مترو گفت: بازآفرینی شهری شاید از مترو هم واجب‌تر باشد.

وی افزود: در مراحل بازآفرینی بافت فرسوده زمین بسیار مهم است و در حال حاضر سیاست این است که پیمانکار دولتی نباشد و بخش خصوصی در این زمینه وارد عمل شود. بنابراین مهم‌ترین فاکتور و مؤلفه ما زمین است.

محسنی بندپی گفت: اگر در یک کلاس درس دانش‌آموزان ۳۴ نفره می‌نشینند و وزارتخانه زمین مناسب دارد آن را در اختیار شورای برنامه‌ریزی استان قرار بدهد که تصمیم‌گیری‌های لازم را اتخاذ کند. 

استاندار تهران اظهار داشت: برای کمربندی شمالی فیروزکوه اقداماتی صورت گرفت ولی از سوی وزارتخانه متوقف شد.

وی گفت:‌در حال حاضر مهم‌ترین مؤلفه برای بازآفرینی بحث زمین است که بخش خصوصی و حتی سرمایه‌گذاران خارجی نیز از این موضوع استقبال کردند و باید دیگر دستگاه‌ها نیز از جمله اورژانس، آتش‌نشانی و دیگر دستگاه‌های خدماتی نیز در این خصوص اقدام کنند. 

مسحنی بندپی با اشاره به اینکه برای بازآفرینی شهری باید مشوق‌هایی را اجرایی کنیم، افزود: تسهیلات کم بهره‌ای نیز برای افرادی که آمادگی سرمایه‌گذاری دارند مهیا شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.